Welke vintage draag je vandaag? Deel XXV

Ik trek ze er altijd af. Sowieso trek ik alles eraf bij horloges en zet ik altijd een lederen band eraan. Tenzij ze op een nette stalen band komen. Hier liggen nog een aantal flex banden in de lade te stoffen :grimacing::see_no_evil: Mocht je belangstelling hebben moet je me maar een PB sturen.

1 like

Een fixoflex kun je ook zeer goed schoonmaken door hem een paar dagen in de pure Ajax schoonmaakmiddel te laten liggen. Ik vind het beter werken dan in de ultrasoon reiniger.
Daarna met warm water afspoelen.

7 likes

Leuke tip :muscle:t2:

1 like

Zag toevallig online dezelfde - en die was compleet met rode secondewijzer :face_with_monocle:

19 likes

Iedereen zal dit op zijn eigen manier doen, maar er is geen reden om ze níet schoon te maken. Dat hoort zelfs gewoon bij regulier gebruik, vind ik.

Mijn manier:
Gewoon in bakje leggen met warm water met een druppel afwasmiddel. Beetje opspannen, zo nu en dan en borstelen met tandenborstel, desnoods meteen met tandpasta.

Drogen met een doek en dan in de zon / achter glas. Of op de verwarming (evt. In bakje met zakje zout/siliconen).

Of ga een stap verder, zoals deze
Flexbandje polijsten

3 likes

Dasty!

Cool, die had ik gister om! Gekocht als stuk, maar je moet het gewoon even door hebben :joy:

Vandaag de baksteen

24 likes

Dasty is aggressief op metaal.

1 like

Wel een beetje hard :laughing:

Ja Tissots met dit uurwerk worden vaak als kapot aangeboden. Handig voor iedereen die wel weet hoe de tijdverzet werkt :grin:

3 likes

Grappig… Ik ben bezig met een Enicar, met precies hetzelfde glas, met die geslepen randen.

28 likes

Mooi hoor, klasse.

Ik gebruik het zelfs verdund in de ultrasoon

1 like

:ox:

Met Seiko gesp :sunglasses:

27 likes

Ik vind het ook fantastisch spul, maar het vreet in metaal, dus ik ben verbaasd dat het in horlogeland wordt gebruikt. Na Dasty wel naspoelen met iets anders neem ik aan??

1 like

NA, net van de werkbank, helaas moet ik nog wat werk aan de balansas/spiraal doen, maar damn wat een knapperd zeg :heart_eyes:

26 likes

Gaaf exemplaar Tim!

1 like

Zooo dat is lekker. Geniet ervan :ok_hand:t3:

Nee hoor. Dit is een periode heel erg standaard geweest en hoort dan ook bij horloges uit die tijd (vind ik). Bovendien nog comfortabel ook.

Paar rondes ultrasoon en opgelost!

3 likes

Ik draag niet veel vintage maar heb nu een tijdelijke opleving met deze Actua 🫶🏼

26 likes

Ik las: acute opleving.

Vintage gewoon vaker dragen, is leuker. :sunglasses:

3 likes