SAAB hart gaat hier sneller kloppen. Jaren in 900 Classics en 9000s gereden. Met veel plezier. Ik kwam uit dikke BMW’s.
Een heuse Prisma Blue Line. Een heerlijk klein modelletje (34mm ex. kroon) om vandaag laminaat mee te leggen.
Hey wat een prachtige RADO, van harte gefeliciteerd.
Bedankt!! Had helaas niet gezien dat de bezel 2 breuken had, maar hij is toch mooi
Klopt, ik draag normaal geen vintage tijdens dit project, maar een beater. Opeens dacht ik: laat het los, het is mijn laatste zaterdag werken aan de andere kant van het land en deze datumaanduiding herinnert mij daar heel de dag aan hoevaak ik dat wel niet gedaan heb de afgelopen decennia.
Nu ff pauze en zo afsluiten.
Ik ook niet tot nu dan, tja zou houden of toch een projectje van maken. Kan beide… maar wel mooie plaat
Blijft lekker zo
Een Rutina Electronisch horloge met ESA 9157 dag/datum loopwerk.
Loopt vlekkeloos, maarrrrrr…het rammelt bij plotselinge bewegingen. Binnenwerkje zit niet goed vast en ik krijg met de beperkte mogelijkheden van dit oude brein maar niet uitgevonden hoe ik het moet vastzetten. Wat mis ik toch?
Basvg, ik ben dol op alarm horloges en deze is wel heel tof hoor…
Je kunt het opnemen en op YouTube zetten en hier plaatsen, accountje maken en dan al je wekkers uploaden, is toch leuk!
Misschien helpt een elastiekje er om of er overheen leggen (eventueel kapot knippen en op lengte maken), zolang de balans maar vrij kan draaien.
De achterdeksel drukt het dan vast. Succes
Uit: Harpoen’s lowbudget oplossingen zonder garantie
Mechanische Alarm-horloges…Ik heb me er -toevallig- een beetje op toegelegd.
De meeste zijn As 1475 of 1930. Vaak ook een Ronda- Sears en af en toe een Cricket (Vulcain e. a.)
En zeldzame: Lanco-fon Jaeger Lecoultre Memo…( die komen nog wel ooit)
Erg grappig, al zijn ze iets minder snel afleesbaar door 4 wijzers.
Een zware vergulding ,Jan 80 micron !!
Volgens mij heeft mijn Memostar (NOS met doosje, aanschaf bewijs en krantenknipsel uit die tijd) een AS 1931 (met datum). Dan een vrij nette Poljot, die volgens mij 1 op 1 gekopieerde AS1930 is. Een ongebruikte Sorna die nog in het originele plastic zakje zat met RL 1223-21 en onderweg is een Precimax waarvan ik nog in het ongewisse ben over wat er in zit. Die heb ik net als jij via Tradera gekocht. Ben benieuwd. Zal hem bij binnenkomst openmaken en foto posten. De Vulcains zijn wel wat aan de prijs, maar zal er zeker eens komen. Moet dan wel echt een mooie zijn. Een Seiko Bellmatic ligt binnen bereik.
Gaaf, nog een big op het forum
En heel mooi opgeknapt (?)
Ik heb deze, ligt op dit moment bij @Serge2, ben lang op zoek geweest naar nieuwe wijzerplaat maar niet kunnen vinden, dus besloten een andere passende wijzerplaat te nemen, dus zal na service door het leven gaan als AZN, alarmhorloge zonder naam