Mooie combinatie …van harte !
Wow…en hoe hard gaan die
Die gaan net zo hard als Peter Ruhla’s kan servicen!
Die gaan ongeveer 60 km/h.
Dat is dus met een carburateurtje van 6,5 mm en een uitlaatje van 13 mm.
Toen ik zelf nog meedeed mocht er meer en wij reden tegen de 80 km/h.
Maar zoals gezegd, dat was nog in de tijd dat de reglementen wat soepeler waren. Als de buitenkant maar een origineel uiterlijk had dan was het goed.
Tegenwoordig is er veel meer gereguleerd. Carburateur en krukas moeten helemaal standaard zijn. Er wordt zelfs met een endoscoop in het blok gekeken of de krukas wel standaard is. Dus knap dat ze dan toch nog 60 km/h halen.
Vroeger was hard rijden voor een paar mensen weggelegd die erg handig waren in allerlei onderdelen zelf fabriceren. Nu is het meer gelijk voor iedereen.
De kast is in het verleden opgeknapt
Net klaar, Tissot Non Magnetic voor de Japanse markt met emaille wijzerplaat en staybrite kast. Dateert uit omstreeks 1936.
Prachtig…een emaille wijzerplaat blijft mooi hè !
Wauw, had het horloge echt niet uit 1936 geschat. Zeer goede staat.
Wat een beauty!
Mooi Wilko
De wijzerplaat ziet er ook prachtig uit, dat staal/zilver staat erg mooi
Bem nog aan het twijfelen over de bracelet. Heb ook een BOR maar vind deze beter staan. Of wellicht eentje met goed aansluitende endlinks. Op leer is uiteraard altijd goed
Dank allemaal
Heeft de tand des tijds inderdaad goed doorstaan. Emaille is ook vrij ongevoelig voor invloeden van buitenaf. Blijft altijd mooi
Tenminste, als je het niet laat vallen, het breekt of barst wel snel.
Leuk oudje! Staybright is voor zover ik weet vergelijkbaar met Gruen Guildite. Oftewel RVS?
Ja dat is best een uitdaging. Ik heb zelf een oyster replicaband voor 20mm lugs op maat gevijld en wat gepolijst (wil absoluut voorkomen dat de links de kastpoten kunnen beschadigen). Het resultaat is zeker niet strak te noemen, maar overall staat het wat mij betreft top. En het past ook prima bij het karakter van het horloge. Erg blij mee. Zie onderstaande foto, linksonder zie je dat ik wat ben doorgeschoten, maar alle kastpoten zijn in ieder geval veilig. Nb de aftermarket endlinks in 19mm zijn wel online besteld. Ik vrees de kast te beschadigen als ik die zelf op maat probeer te maken vanuit een 20mm setje. Wat een gehobby
Goed deze weer te zien! Was nog 2024 dat je deze als NA binnen kreeg als ik me niet vergis? Bijzondere kast en mooie combinatie met het bandje
557 endlinks volgens mij en is wel te krijgen. Maar ik twijfel nog. Vind rechte endlinks ook wel prima
Dank je. En inderdaad, staybrite is rvs