Baguette, zo smal als een sigaret. Tikt momenteel als een op hol geslagen paard. Dus ik gok magnetisch maar sowieso tijd voor een service.
Hij is moooooi
Heel mooi; heel apart. Heb je meer details, zoals bouwjaar en calibre ?
Een baguette 26 uit de periode 1930-1935. Het precieze jaar weet ik niet want in de advertenties komen niet zoveel volledig gouden horloges voor. Het caliber is gruen 161 (eigenlijk 1617) en deze werd als ebauche ingekocht bij Marc Favre.
Jij moet goede ogen hebben als je daar de tijd op af kunt lezen.
Mij zou dat niet meer lukken in ieder geval. .
Wel mooi en knap dat ze dat zo klein konden maken.
Ik kan dit nog prima aflezen, maar kijk voor de tijd meestal op mijn Garmin of mobiel.
Goedeavond, nu met Atlantic Townclub, de eerste Townclub in de Atlantic collectie. Het zat in een lot van vijf horloges waarvan 3 dames, ik heb geboden voor deze Atlantic, de rest kon me niet schelen, er zit trouwens wel een leuke Certina dames bij verder nog een Moretime heren, en Technos en Birka dames.
Ik ging voor de Atlantic, het horloge was wazig te zien op de foto, maar ik dacht, Atlantic is altijd goed, vandaag dus aangekomen in een grote doos uit Zweden, weer op moeten halen op een afhaalpunt terwijl ik goed heb aangegeven dat het over de schutting kan worden gezet.
Ik heb de kast en het glas opgeknapt, de plaat verder niets aan hoeven doen.
Atlantic Townclub ca. vroege jaren 60
Cal. Eta 2396
Gaaf die Atlantic
Dankjewel, ja mooi horloge, ik ben er blij mee, trouwens die andere, Moretime daar ben ik nu mee bezig, die ziet er ook nog mooi uit, morgen zet ik daar een paar foto’s op HF.
Hier zie je de plaat alvast, het uurwerk ziet er ook mooi uit, ik heb het horloge klem moeten zetten in een bankschroef, zo vast zat het, maar alles blinkt als nieuw.
Goed gezien weer, lijkt een beauty
Toevallig mijn Atlantic weggebracht, hopelijk kan die nog hersteld worden - ligt al tijden te niksen
Heeft wel een beetje van de jouwe weg, toch?
Leuk horloge. Hier kan je wat gedetailleerde geschiedenis over Leonidas lezen: Leonidas [Watch Wiki]
De lijn in het kort: Leonidas–>Heuer-Leonidas–>Tag-Heuer