Die is mooi zeg!!
Vandaag het display caseback binnen, leuk om zo uurwerk te kunnen laten zien. En daarmee de caseback met medaillon goed te houden.
Vandaag een Indus met een AS 1950/51 uurwerk.
Dit is het eerste uurwerk welke ik schoongemaakt heb in mijn nieuwe @Akrid schoonmaakmachine.
Ik stond er van te kijken hoe schoon alles geworden is. Veel schoner in ieder geval dan uit mijn oude schoonmaakmachine.
Gelukkig heeft deze AS nog geen last van een overmatig slippende cannon pinion wat meestal bij dit uurwerk wel het geval is. De wrijving zit helaas niet in de minuutpijp bij deze en is daarom wat lastiger te corrigeren.
Soort van mooi
Na een wat langere levertijd dan gehoopt heb je er toch 1 weten te bemachtigen. Leuk om mijn collega’s te kunnen helpen. De eerste in ons rikketik clubje heeft er eindelijk 1 draaien.
In de late middagwissel en net van de werkbank, mijn “nieuwe” Fortis in een fris oranje kleurtje en ETA 2824-2 werkpaardje:
Voorzien van een verse service, nieuwe band, glas, kroon, tube, hebel en tirette (de laatste 2 met dank aan @Bram27).
Laat Koningsdag maar komen
Waterproof Titanic
Mooi bandje
En het rondje gefietst met een Record - lang geleden ook een militaire van gehad, da’s toch wat minder mijn ding zeg maar
Bij de Oostpoort in Delft.
Ja dat snap ik wel!