Gefeliciteerd! Die power reserve vind ik echt heel gaaf
Schitterend samen! gefeliciteerd
Je hebt gelijk, de twee lijken sprekend op elkaar, jouw cijfers zijn iets breder en de opmaak is anders, wat heb je erin liggen?
PAL is het die ik tegenkwam bij het zoeken naar Benrus, gelijk een nieuw glaasje en kroontje ingezet, ik heb de wijzers een tijdje terug al gerelumet. Kroontje mag nog iets dichterbij de kast komen, op een foto zie je het heel goed, in het echt valt het niet op.
Het wordt aangedreven door een Eta 900
Ik heb gekijk het kroontje iets verder naar de kast toe gebracht
Zit nu veel beter.
Geen flauw idee, gisteren gevonden (ondanks de koopstop) en ik ben dus nooit zo snel met openen - als het goed loopt dan is het eigenlijk wel prima
Mooie uit de tijd van de Battle of the jewels!
Altijd al leuk zwarte wijzerplaatjes uit die periode, maar de schikking van de cijfers in beetje Bauhaus stijltje is nog een lekkere bonus Mac (en die 2 is zeer fraai)
Toyota Corolla?
Seiko en Grand Seiko met mitrailleur snelheid natuurlijk
Ik heb de naam Bauhaus als eens vaker voorbij zien komen, wie en wat wordt er mee aangegeven?
Een belangrijke periode en stijl van design, mode en architectuur. Duitse stroming vorige eeuw, Junghans en Stowa zijn zo wat merken die er in de horlogewereld flink mee aan de marketing knoppen draaien
Oké vandaar, Bauhaus daar heb ik weleens van gehoord, maar ik kon geen link leggen met horloges en Bauhaus, maar bedankt voor de toelichting.
Met al wat ik van je hoor, ga ik het steeds meer waarderen. Ik vind de schikking van de cijfers erg mooi, ik heb aardig wat van zulke liggen.
Als laatste voor deze dag heb ik hier een oudje van Atlantic Waterproof, ik heb geen idee hoe oud het is en of dit een heer of dames horloge is, ik denk heren horloge.
Wat denk jij ervan Domega?
Ik heb 'm gelijk maar even opengemaakt, ik kan zo niet zeggen welk kaliber het is, zou ik even naar het binnenwerk topic moeten gaan om te zoeken of ik eenzelfde daar al heb neergezet.
En Nomos tegenwoordig ook.
Hey wat leuk dat hij vandaag binnenkwam en van harte met je NA. De zoektocht is ook leuk maar het uiteindelijk bezitten, ontdekken en genieten is ook .
Zelf vind ik de “Oude” conquest mooier qua lay-out een kleurstelling, maar een datum en ik denk een power reserve schaal(weet niet precies hoe deze werkt en 60 uur?) is wel echt top! Dus tja ik laat het aan jou over!
Draag ze beide in goede gezondheid.
Ik ook, heb er zelf enkele die qua diameter hier aardig op lijken en ik beschouw zulke modellen (zeker uit de 40-50’er jaren) voor 't gemak simpelweg als heren. (Ook toen droegen vrouwen al herenhorloges, dus heel erg strak loopt die grens volgens mij persoonlijk niet.)
En dan zwerven er (60-er jaren vooral) ook nog wel eens de zgn jongenshorloges tussendoor - vaak als geschenk bij goede studieresultaten.
Ik heb trouwens ook zo’n zelfde bracelet met die bijzonder slimme haaksluiting - en ook op zo’n klein horloge (een Prima)