Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVI

dagje mee op atelierbezoek :sunglasses:

25 likes

Even…? :slight_smile:

1 like

Die heb ik niet. Ook die Omega alarm niet .
Die Pronto heeft één pusher en een kroon. Omega dus

3 likes

Iets van anderhalf uur mee bezig geweest ofzo, maar het lint is kant en klaar zo gekocht, heb alleen de uiteinden aan de sluiting en de onderste lug vastgenaaid. Je bent langer aan het denken hoe het moet dan dat je echt met naald en draad bezig bent :blush::grin:

6 likes

Sjiek! Keurig resultaat. :blush: Ziet er netter uit dan die van mij. :laughing:

:flushed: Eerste keer is altijd gepiel met het vinden van de juiste lengte. Afgeknipte randjes nog wat nagellak op gedaan?

1 like

Dank je, ik ben ook wel blij met het resultaat, best redelijk gelukt voor een eerste poging :blush:
Nee niks gedaan aan de uiteinden. Heb ze dubbel gevouwen vast gestikt zodat het verborgen zit. Maar wordt avonturen of er niet alsnog rafels tussenuit gaan komen.

Lengte was even puzzelen inderdaad, maar de eerste gok was gelukkig gelijk goed :grin:

1 like

Kom Jenneke, je hebt toch wel een passend bandje :face_with_raised_eyebrow:

Hier en zoemer tijdens de laatste avond Mahler Festival

20 likes

Gekregen van de Ruhla meister voor een Ruhla clinic. Inmiddels al een hele tijd terug. We weten uiteraard alle wie dat is!

25 likes

Dat ziet er erger uit dan dat het is. :laughing: 16mm chinees bandje op 16mm lugs. Maar zal er zelf een bandje voor gaan maken. Zoiets, pigskin.

14 likes

Ik graven in mijn geheugen maar ik vinnix!:crazy_face:

2 likes

Als het nylon is even de aansteker erlangs halen. Dan rafelt het niet.

1 like

Goedemorgen iedereen
Vandaag een schimmig oud Chinees horloge met de fantasienaam Henri Castignac en met Tangin SN2 uurwerk. Ik heb gisteren van 2 niet lopende uurwerken 1 lopend uurwerk gemaakt.
Vandaag eens kijken hoe hij zich houdt.

24 likes

Ja klopt. 2F50 met 12 jewels. Loopt super goed. Na plaatsen nieuwe batterij blijft het horloge keurig op tijd lopen totdat de batterij weer leeg is drie jaar later. Volgens mij zowat 0 seconde afwijking in een jaar. Heb maar weinig horloges waar dat ook zo bij is.
Wat ook leuk is. De grote wijzer verspringt iedere 20 seconde 1/3 van een minuut. Is ook super relaxed en werkt onthaastend.
Ben er erg blij mee.

1 like

Aansluiten in de file. Met z’n bijna 50 jaar heeft deze Seiko geen haast :blue_heart:

25 likes

Goedemorgen!

25 likes

27 likes

Ja die truc ken ik maar ik kan er nu niet meer bij zonder het hele bandje in de fik te steken :grin:

1 like

Bijzondere horloges. Zelf ben ik meestal niet zo van quartz en deze Seiko LaSalle horloges zijn te plat voor mijn linker grillworst. Maar voor mijn vader heb ik de zijne die al 15 jaar defect in een kastje lag geopereerd en gereinigd. Het loopwerk bleek kapot gemaakt te zijn door de kapper (je leest het goed) waar hij batterijen liet vervangen vroeger. Die zei dat het horloges stuk was en het batterijtje goed. Niets bleek minder waar. Volledig gesloopt doordat de batterij met geweld omhoog was gewipt, terwijl er een ieniemienie release voor is. 15 jaar later reclameren zal niet meer lukken, het was vast een prima kapper. Maar helaas niet meer te repareren met een enkel onderdeeltje dus. Ik heb een donor binnen die eigenlijk te mooi is om te slopen, maar dit was goedkoper dan alleen het loopwerk. Binnenkort maar eens met heel veel geduld voor gaan zitten zodat mijn oude vader zijn geliefde horloge weer om kan. Ik heb fotos gemaakt van het defecte. Dus een voor en na kan ik wel posten te zijner tijd. In ieder geval is de band en behuizing al perfect schoon geworden en draag waardig.

7 likes

Goedemorgen!

26 likes

Een lange lange P als weekstarter

27 likes