Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVI

29 likes

Hij is leuk! Ook redelijke kwaliteit, zo te zien. Maar hij ziet er ook vrij algemeen uit. Misschien wel een gewone AS.
Misschien weet Alphonse het?

1 like

En hij loopt echt netjes tot nu toe. Ik dacht even aan een AS 554 maar zie toch dat het dat niet is.

Aan de binnenzijde van de deksel zit nog genoeg goud en tekst, maar het maakt me niet wijzer. De buitenkant is helemaal geoxideerd en blijkbaar dus ooit goudkleurig geweest.

De garantie van 5 jaar is denk ik wel verlopen ondertussen.

3 likes

:joy:

2 likes

Deze lijkt nog iets meer…

4 likes

Die wist het niet.

hypolite parrenin

Maar dit staat op jouw uurwerkje. HP is Hypolite Parrenin, een Parrenin dus, mogelijk een oud type 40.

4 likes

Bij het zien van die 3 sterren, bedenk ik me dat ik ook een als nieuwe (ongedragen met nog een beschermsticker) commodoor heb. Mechanisch uurwerk.

1 like

Dank! We komen dichterbij. Ik dacht A.P. Maar dus H.P. Zat al te twijfelen.

Avondwissel

Verse batterij en gaan…

25 likes

Mmmzz. Die ziet er wel weer heel anders uit. Maar ik ga spitten op Hypolite Parrenin.

:+1:t2: Deze van vandaag kocht ik ook nieuw met prijs stickertje er op…
Best leuk merk toch dat commodoor - hebben/hadden een heel breed aanbod van technologie, analoog, digitaal, mechanisch, quartz, cheapo’s tot chronograaf, zelfs een digitale kanjer met ingebouwde windmeter :innocent:

1 like

Deze gevonden:

HIER, dus

6 likes

Veel dank, dit is tof en ik waardeer het echt! Het lijkt hem inderdaad vrijwel te zijn. De link in die post verwijst naar iets totaal anders dan de Parrenin S, maar als ik verder zoek op Parrenin S. Kom ik op de Parrenin S Savonnette - Watch Movements Archive uit, die lijkt er inderdaad verdacht veel op en daar noemen ze dit:

Production Period: Unknown, probably around 1915. Dial of the corresponding watch without brand, but with red twelve. This was very popular between 1915 and 1925.

Die rode 12 is inderdaad aanwezig onder de lume en bij de kleine secondewijzer.

Wel heeft de genoemde dus niet die secondewijzer volgens de tekst en de mijne dus wel.

Als ik dan weer verder kijk kom ik hier:

Daar lijkt het qua functies op Movement 76 maar ik zie toch ook weer verschillen.

Omdat “mijn” caliber wat moderner lijkt zal het wellicht na 1925 zijn? Toch bijna antiek en dan mag ie niet meer in vintage :slight_smile:

Ben benieuwd welke periode jullie er aan hangen.

4 likes

Certina Argonaut 280

37 likes

Goedemorgen
Vandaag de Cito toets.

29 likes

Seamaster Pie Pan vandaag

31 likes

Goedemorgen.

29 likes

27 likes

Geslaagd!:+1: