Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVI

Swatch Solar - ook alweer 30 jaar oud :+1:t2:

22 likes

Goedemorgen,

Vandaag om de arm een electronische rariteit in optima forma…

Een Kienzle Swissonic Status-Autofahrerarmbandhr met ESA 9154 electronisch uurwerk.

De zilverkleurige dus zoals je kunt zien. De gouden heb ik ook. Nog zeldzamer en zal ik ook posten als deze het weer doet na een “oepsie” (gelukkig niet erg).

Lang dragen zal ik hem niet vanwege de kans op beschadigingen en onhandige plaats want:

dit horloge draag je aan de zijkant van je pols en niet zoals normaal aan de bovenkant.

Het idee was dat je dan tijdens een rally snel kon zien wat je rondetijden waren zonder je arm te hoeven draaien zodat je beide handen aan het stuur bleven.

En kijk eens naar de holle kastvorm voor de zijkant arm. Dragen bovenop is niet te doen.

De datum staat op de 31e en kan niet reverse. Teveel werk om helemaal door te zetten. Dus ik zet hem vandaag stop zodat hij morgen klopt.

27 likes

Even afgedaan vanwege de duidelijkheid van de ronding…

31 likes

Wat een bijzondere kastvorm :ok_hand: nog nooit gezien.
Merci, zo leer ik weer wat bij :+1:

2 likes

Franse parelduiker op deze mooie vrijdag

28 likes

Aparte conclusie, vind ik. Hij past je perfect. Misschien niet dragen / testen met korte mouwen? Mooiere foto maken?

Reset de subdial niet?

De rode Advan♥️

26 likes

Wat een geinige rariteit! Best zeldzaam - en dus waardevol?- denk ik?

1 like

32 likes

Wat een pannenkoek hè…

28 likes

I shit you not. Ik heb 195 euro betaald voor de set van twee incl verzendkosten alleen afgaand op de melding dat het loopwerk het zou doen via een wazige foto op Lenboncoin.fr. Het verhaal erachter is best erg. Eigenlijk had ik deze dus gekocht omdat ze als donor zouden kunnen dienen voor een Rado Marstron met hetzelfde loopwerk. Bij binnenkomst zag ik pas wat voor vreemd en bijzonder paar het was en ben gaan onderzoeken.

Ik zag absurde bedragen.

Heb ze toen maar niet als donor ingezet…

Wellicht dat ik ooit voor een mooi bedrag afstand wil doen van 1 van deze zodat ik een mooie cricket ervoor terug kan kopen. Ze vreten geen brood, dus geen haast.

Kopen is makkelijker voor me dan weer verkopen…

9 likes

Lekkere pannenkoek wel…

Om mijn drumstick staat dat prima.

1 like

Bonjour :facepunch:

23 likes

Mooi hoor lekker met VRI ipv FRi.

1 like

Ja die Nederlandse datum vond ik leuk,zie je volgens mij niet vaak.

1 like

Horus
image
Op een prachtige en heel comfortabele band

27 likes

Hij heeft wel wat weg van de Seiko Motorist, ook zo’n bijzonder horloge.

Daar heeft Fratello een mooi stuk over geschreven.

Die probeer ik ook in mijn verzameling te krijgen, maar het zijn zeer zeldzame horloges.

7 likes

Precies dat idee inderdaad.

De Voumard V2000 heeft ook een draaibare dial zoals deze zodat je de 12uur vertikaal kunt zetten als je handen aan het stuur zitten.

Dat is de poor man’s vervanging voor deze.

En met kroon aan de achterzijde. Super leuk ding ook.

1 like

Goede morgen :smiley:

:coffee:

28 likes

Een tijdje terug was er een topic over horloges met alleen oneven cijfers. Daar hoort deze ook bij.
https://www.horlogeforum.nl/t/laat-je-horloge-met-alleen-oneven-numerals-zien/553458

3 likes