Dankjewel Dennis, dit is interessant om te lezen. Ik heb deze Sorna al een heel tijdje, nooit zoveel aandacht gegeven, maar nu met mijn nieuwe verzamelboxen kwam ik het tegen in een doos, ik legde het even op de timegrapher, en het bleek nog zeer goed te lopen. Toen heb ik eens gekeken op ebay of er daar 1 te vinden was, toen zag ik ook de informatie die ik hier al heb gepost en ook wat ze ervoor vragen, en dat is niet mis zeg. Dus voortaan een beetje meer aandacht geven van mijn kant en zo nu en dan wat foto’s posten, dat verdient ie wel, vind ik.
Groot gelijk. Prachtig. Met wat meer achtergrondinformatie wordt het inderdaad nog leuker. Je gaat dan ook dingen beter herkennen bij andere horloges.
Leren kijken naar wat je ziet (zeker als je ze hebt liggen) is heel leuk. Maar dat lijkt misschien een beetje een Cruyffiaanse uitspraak.
Hier zie je hoe mooi die kasten zijn gemaakt door Sorna: Lege kast.
Dit is een mooie RADO Friso! kast ziet er nog zo mooi uit, ook een mooie plaat, en het bandje is dat origineel? daar lijkt het wel op, past zo mooi bij elkaar.
Ja, ik ben ook altijd nieuwsgierig naar de achtergrond van bepaalde merken, ik heb vanavond een Monvis gekocht op Tradera, volgens mij is dat wel een goed merk, dus daar moet ik ook nog wat informatie over vinden.
Dat is dit horloge, ik vind het wel mooi en heb er zin in om het op te knappen.
Dank je Wolter! Nee, bandje is periode correct maar niet origineel Rado.
Na een service beurtje en het vervangen van het kunststof tandwiel voor het verzetten van de dag/datum kan deze king er weer jaren tegen aan! Bedankt Patrick @VmaxNL
Goedemorgen,
Niet mijn meest favoriete horloge: ik kan er niet tegen als er geen secondenwijzer is, want dan zie je niet meteen of het horloge loopt. En ik ben geen fan van Romeinse cijfers op een horloge. XII, III, VI en IX, gaan nog wel, maar met alle twaalf cijfers vind ik de wijzerplaat meestal wat te rommelig en te vol.
Gelukkig staat hier verder weinig tekst op, dus dan gaat het nog.
Goedemorgen.
Vandaag een Zentra 2000 uit een periode dat het jaar 2000 nog heel ver weg leek. Nu ligt het al weer 25 jaar achter ons.
Het uurwerk dat deze Zentra aandrijft is een Bifora 91/1
Beam me up Scottie! Lekkere glimmerrr.