Ik reageerde op de Bore.
Ah ik op de Junghans ![]()
Hahaha, nu ik toch wat leuke en positieve reactie lees over deze Junghans ga ik toch het horloge nog eens goed onderhanden nemen en zeker een service beurtje geven en de wijzers lumen en misschien nog iets aan de kast doen, hoewel het me totaal niet stoort dat de kast zo versleten is, het hoor een beetje bij zijn leeftijd.
Ah die mooie met 'n verende clasp toch
?
Yes, dat klopt helemaal, hij veert mooi!
Lijkt nog wel wat strakjes ![]()
![]()
![]()
![]()
De kast lekker zo laten. Met gevulde lumen wordt het al snel leuk. Ik ben de laatste paar weken helemaal in mijn nopjes met speuren naar soortgelijke horloges. Geinige kleine toolwatches. Zo’n Junghans is de moeite waard.
Ja, ik ga hem morgen eens een dagje dragen, dan kijken of het bevalt, anders pielen met de extra schakel ![]()
Dan heb je het te pakken, dat noemt men het verzamelvirus, altijd aan het speuren voor een leuke vondst voor weinig. Het is idd erg leuk doe toch maar rustig aan want voor je het weet heb je verzamelboxen vol met oud spul, wat ik ook erg leuk vind, is om ze weer toonbaar te maken.
Ik heb vanavond op deze Arsenal geëxperimenteerd, ik moest enkele dingetjes uitproberen, het ging over de plaat, die zag er zeer slecht uit, ik heb de plaat eraf gehaald en diverse methodes uitgeprobeerd, en nu ziet het er een stuk beter uit. Als laatste handeling heb ik er een nieuwe vernislaag op aangebracht.
Ik dacht dat ik het horloge al had gedocumenteerd, maar helaas niet, dus ik heb geen foto hoe het er uit zag voor ik begon.
Op het moment heb ik een bod lopen op een Atlantic met blauwe band, maar ik laat hem gaan, want het moet wel leuk blijven.
Ik ben overboden en staat nu op 84 euro, is nog niet veel, maar er komt bij deze veiling wel 30 euro verzendkosten bij en nog wat onkosten.
Het voordeel is wel, als je eenmaal een account hebt bij Auctionet dan heb je toegang tot een stuk of dertig verschillende veilinghuizen.
Ik ben sinds een paar weken lid van watchcrunch, ook een leuk platform, kun je ook net zoveel posten als je wilt.
Ik ga daar zo meteen nog wat foto’s posten.
watchcrunch,
Classy👍
Nice ![]()
Dank je. Zo’n fraai horloge vraagt om een fraaie band. Echt mooi werk van Torre ![]()
Goeie combi, het geheel straalt rust uit. Een van de topstukken uit je collectie en goed draagbaar qua formaat
Dank je. Is echt een topstuk inderdaad, blij met deze aanwinst. Die fraaie Stern Frères wijzerplaat vraagt naar mijn idee ook om een rustige band.
Erg mooi man!