Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Jaaa zeg dat is ook weinig avontuurlijk, het lijkt me wel een best grote? 12’’’ ofzo?

Zeldzaam is betrekkelijk… Maar het is wel zo, dat ik minder van dit type (Seikomatic J13080) uit het jaartal 1964 kan vinden, dan uit 1963. Ik heb beide, er zit een verschil op de wijzerplaat (indices van de uren zijn nu gelijke lengte als die van 12 uur. Dat is bij het 63-er model niet, daar zijn deze korter. En de bedrukking is een tikje anders, de diepterating staat bij het 63-er model in blauw op de wijzerplaat, bij het 64-er model is dat zwart.

Maar ik heb nog wel een 63-er model over, bij interesse…

2 likes

Kijk eens wat verder dan alleen de vorm van bruggen/kloven/platines. Maar let wel op het formaat (dat kun je op een afbeelding niet zien).
Als dit een 13’‘’ uurwerk is, is het volgens mij een AS 1188 of 1189: zie alle posities van stenen/schroeven, en de vorm van de balanskloof:

d912bedcf163b36e8e6c401c989768c701bc48d8_2_568x500

10 likes

Bedankt voor deze informatie, ik heb er zelf ook een maar moet nu eens kijken of deze van 63 of 64 is.
Ik wist niet dat er van deze kleine verschillen waren.
Ik ben wel tegengekomen dat er bij het ene model een logo op de wijzerplaat staat en bij andere dat het op de wijzerplaat geprint is. Welke ouder zijn weet ik niet.
:white_check_mark:

Mooi gedaan hoor, top :+1:

1 like

Mooi horlog hoor, nog nooit gezien :ok_hand:

1 like

Hier heb je ze gebroederlijk naast elkaar.

21 likes

Ik heb de laatste tijd ook wel wat met dit merk

26 likes

Ik heb er meteen een foto van gemaakt, ik ga morgen eens kijken welk model ik zelf heb.

Mooie horloges, ik moet eens kijken wat voor een band hier het mooiste op is.:ok_hand:

Dank je JMD

Ze maakten prachtige horloges, er is alleen heel weinig terug te vinden wat historie betreft , officiële Ricoh website noemt horloges niet eens bijvoorbeeld, terwijl ze horloges produceren van 1962 tot in de 90s

3 likes

Testing testing :roll_eyes:

Geniet jullie weekend hf-ers :four_leaf_clover:

26 likes

Ik zal het nog iets gekker maken, want er is ook een gold plated versie van. Alleen is nog onduidelijk, of er ook een 63-er model van is. Dat wil zeggen, er zijn wel modellen uit 1963, maar die hebben een 64-er model type wijzerplaat.

24 likes

Goedemorgen vintage liefhebbers

24 likes

22 likes

Begonnen met deze fijne handopwinder. Maar ik heb een vrije dag dus ik zal wel vaak wisselen vandaag :blush:

30 likes

Een van mijn favorieten vandaag

36 likes

Een Kelton vandaag. Datum staat niet goed, maar ik ga deze nu niet goed zetten. Teveel gedraai en straks wellicht toch even wisselen naar een ander horloge.

28 likes

Vandaag de chrono :sunglasses:

28 likes

Ik doe mee met chrono.
Met originele @Lexaf band!

27 likes