Zo, dat is een klapper zeg. Hier was je al een tijdje naar op zoek, kan ik mij herinneren. Bijzondere ref ook!
Vandaag een mooie dag gehad, maar het is er zo eentje, die je niet vaak wilt doen. Vandaag mijn broer naar zijn laatste rustplek gebracht, en dat betekende een rondje door Nederland. Uiteindelijk de perfecte plek gevonden, waar ik en mijn ouders een goed gevoel bij hebben.
Maar om deze reden een horloge uit zijn geboortejaar om, en het horloge, dat ik op zijn sterfuur heb stilgezet, en ook op dit tijdstip blijft staan om hem te gedenken.
Links een King Seiko uit 1974 en op rechts een Seiko Crown uit 1962
Indrukwekkend hoe jij je collectie niet alleen voor ‘de adrenaline rush’ gebruikt maar ook voor 'n bekenisvolle invulling voor emotionele tijdstippen. Bijzonder mooi, en natuurlijk sterkte gewenst
Thx! Ja ik ben denk ik een jaar of 3-4 actief op zoek geweest naar een mooi roségouden horloge en al die tijd ook wel iets van een hobbypotje achter de hand gehad mocht er wat langskomen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat dit hem zou worden vanwege de zeldzaamheid en prijscategorie, maar in dit geval stonden de sterren van betrouwbare verkoper, goede staat en (voor mij) de goede prijs op één lijn dus heel blij mee!
Dank voor je woorden, ze worden erg op prijs gesteld.
Het is de Amerikaanse Eagle ?
Proficiat , een echte gouden kanjer !
Fijn dat jouw ouders en jijzelf een geschikte en waardige plek hebben mogen vinden vandaag. Hopelijk helpt dit bij de verwerking van het verlies. Veel sterkte gewenst nog.
Volgens de oprichter van Boy London, na een felle discussie en periode vol ophef en omzetdaling (20 jaar nadat ik dit horloge kocht), is het een Romeinse, net als de Duitse (toen het Romeinse Rijk tot in Duitsland reikte).
Maar het is bedacht in de punktijd, dus rebellie en “mysterie” hoorden erbij. Ik geloof niet dat iemand het in mijn tijd associeerde met het Derde Rijk. Net als dat de adelaar op zichzelf in Duitsland niet verboden is. Wel in combinatie met het hakenkruis.
Maar goed, ik heb een draaiend vogeltje op een wijzerplaat. Dankzij de quartz tester draait hij weer op tijd zijn rondjes.
Prachtig ,en dat kunnen er niet veel zeggen !
Prijzen van gouden horloges schieten ook omhoog waar je bij staat. In m’n hoofd zijn dit (Gouden Conquests en Connies, afgezien van de zeldzaamheid van jouw ref) nog 2.5-3k horloges, maar die tijd is geweest. Ik heb zelf recentelijk een gouden Omega-band op de kop getikt. Ook dat was serieus slikken, maar gaat hopelijk nog een generatie mee en wordt komende periode niet minder waard, vermoed ik.
Goedemorgen! Vandaag deze Leijona om, moet alleen de lume van minutenwijzer nog een keer wat kleuren.