Vandaag draag ik deze Arctos Elite – een Duits horloge met een krachtig uiterlijk en een vleugje militaire stijl.
Binnenin tikt het Zwitserse Helvetia HB 115M S-kaliber, een soepel lopend uurwerk met 17 jewels.
De wijzerplaat heeft een mooie symmetrie en die rode secondewijzer geeft het geheel net dat beetje extra pit.
Altijd leuk om zo’n minder bekend merk weer aan de pols te hebben!
Idd. Die van mij is wel een handwinder, hij geeft een echt vintage gevoel. Ik heb enkele tissot vintage horloges en kan er echt van genieten. Ik denk dat de seventies hoogdagen waren voor het merk. Maar er zijn op het forum echte tissotkenners die daar ongetwijfeld meer over kunnen vertellen.
Handopwinders zijn toch net weer een tik leuker om te hebben - geef ik je direct gelijk! Heb zelf de afgelopen jaren mijn Tissot gekleurde dials weggedaan en nu toch weer deze wat meer neutrale 70’s opgepikt …
Vanmiddag binnengekomen vanuit Zweden. Een NOS Jump Hour met een Baumgartner BFG 582 penanker uurwerk.
Direct een service gegeven. Van binnen als nieuwe. Ingedroogde olie zal wel het probleem van niet lopen zijn geweest. Moet denk ik nog wel ff een ander bandje halen/regelen. Had maar één 22 mm liggen. Niet een maat die ik vaak op vintage horloges aantref. Dochterlief vind dat het opzich nog wel kan.