En in het gras…
Stijl ikoon, prachtig.
Weer zo een stijl ikoon, wat een beauty.
Laat maar weten hoe je het hebben wil. PB-tje is zo gemaakt toch?
Ja het is een aangename stoel, zo’n Leolux Scylla, kwaliteit van de bovenste plank. Zeer comfortabel ook.
Al een tiental jaar in bezit, gekocht met een actie bij Pot in Axel destijds. Daar hebben ze meer van dat moois. Gevaarlijke winkel om eens binnen te wippen.
Hier vanavond in de avondwissel mijn Montoise met splinternieuwe maatband van Oom @Lexaf
De band die aan dit horloge zat was ver beyond repair. Bij het “voorzichtig” verwijderen scheurde de oude band al papier kapot. Tja, waar vind je in vredesnaam een 25mm band voor gesloten lugs.
Lex to the rescue. Een foto tonen en wat maten……
Preview die ik van hem kreeg met de opmerking “Heb er een zakhorloge bijgelegd voor de verhouding”.
Afgelopen zondag tijdens een knutseldag heb ik deze fantastische band mogen ontvangen. Mooi mat tuigleer zonder poespas. Gewoon heerlijk eenvoudig wat perfect past bij de stijl van deze knoepert.
Einde van de middag de band eraan gelijmd met transparante lijm van bison. Eerst een laagje erop gesmeerd en lekker laten intrekken. Vers leer zuigt direct de lijm op. Nadat het mat werd en wat droog een tweede laagje aangebracht.
Vervolgens het horloge gemonteerd en met klemmen de contactvlakken met klemmen vastgezet.
En nu lekker aan de pols. Met zijn 49,5mm een knaller. Super blij mee
Lex, nogmaals dank
Zeker, maar dan wil ik hem even meenemen zodat we kunnen kijken wat mooi is.
Je zou het haast denken
Binnenzijde is van geitenleer (als ik het goed had onthouden).
“Ruig” horloge mag wel een stevige band aan. Geen bling bling of franjes. Past hier niet bij. Perfect zo.
Deze Radiant is weer terug van service bij @basvg en dat was voor hem meer werk dan verwacht, dus ik ben heel blij dat ik hier niet zelf aan ben gaan klooien. Bedankt Bas!

Zoonlief die voor het eerst een mechanisch horloge op tijd zet en opwindt - nadat hij eindelijk de vraag der vragen had gesteld: “hoe werkt dat eigenlijk, zonder batterij?”
Misschien moet hij dan ook maar het glaasje vervangen tzt…
Gewoon super!