Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Klein projectje binnen

23 likes

22 likes

20 likes

Ja het is een aangename stoel, zo’n Leolux Scylla, kwaliteit van de bovenste plank. Zeer comfortabel ook.
Al een tiental jaar in bezit, gekocht met een actie bij Pot in Axel destijds. Daar hebben ze meer van dat moois. Gevaarlijke winkel om eens binnen te wippen.

4 likes

18 likes

Goedenavond!

17 likes

Hier vanavond in de avondwissel mijn Montoise met splinternieuwe maatband van Oom @Lexaf

De band die aan dit horloge zat was ver beyond repair. Bij het “voorzichtig” verwijderen scheurde de oude band al papier kapot. Tja, waar vind je in vredesnaam een 25mm band voor gesloten lugs.
Lex to the rescue. Een foto tonen en wat maten……

Preview die ik van hem kreeg met de opmerking “Heb er een zakhorloge bijgelegd voor de verhouding”.

Afgelopen zondag tijdens een knutseldag heb ik deze fantastische band mogen ontvangen. Mooi mat tuigleer zonder poespas. Gewoon heerlijk eenvoudig wat perfect past bij de stijl van deze knoepert.

Einde van de middag de band eraan gelijmd met transparante lijm van bison. Eerst een laagje erop gesmeerd en lekker laten intrekken. Vers leer zuigt direct de lijm op. Nadat het mat werd en wat droog een tweede laagje aangebracht.

Vervolgens het horloge gemonteerd en met klemmen de contactvlakken met klemmen vastgezet.

En nu lekker aan de pols. Met zijn 49,5mm een knaller. Super blij mee :partying_face::sunglasses:

Lex, nogmaals dank :+1:t2::ok_hand:t2:

21 likes

Zeker, maar dan wil ik hem even meenemen zodat we kunnen kijken wat mooi is.

Heeft @Lexaf dit bandje gemaakt van een broekriem… :joy:

Nee grapje natuurlijk, zeer geslaagd :ok_hand:

3 likes

Al een paar weken om de pols…

17 likes

Je zou het haast denken :rofl:
Binnenzijde is van geitenleer (als ik het goed had onthouden).

“Ruig” horloge mag wel een stevige band aan. Geen bling bling of franjes. Past hier niet bij. Perfect zo.

2 likes


Deze Radiant is weer terug van service bij @basvg en dat was voor hem meer werk dan verwacht, dus ik ben heel blij dat ik hier niet zelf aan ben gaan klooien. Bedankt Bas! :pray:t3:


Zoonlief die voor het eerst een mechanisch horloge op tijd zet en opwindt - nadat hij eindelijk de vraag der vragen had gesteld: “hoe werkt dat eigenlijk, zonder batterij?”

Misschien moet hij dan ook maar het glaasje vervangen tzt…

18 likes

Gewoon super! :grinning:

1 like

Qua breedte zou dat zo maar kunnen. Broekriemen zijn trouwens wel een dankbare bron voor bandjes. Heb ik meerdere keren gebruik van gemaakt.
Maar deze is gemaakt van een nieuw/ongebruikt lapje leer.

3 likes


Glaasje vervangen en toch maar even checken met de geigerteller……:radioactive: piepen dat ie doet :face_with_peeking_eye:.
Snel nieuw plexi erop

21 likes

Seikosha Precision uit 1947

21 likes


Met dank aan @Macx, bedankt Wolter! Zal morgen eens op zoek gaan, want misschien heb ik nog wel een bandje dat ik ooit om m’n oude Timexje droeg😊

17 likes

Vandaag een new old stock Apex met maandkalender.

26 likes

Volgens mij al eerder hier gezien, een Auroch - nooit van gehoord :thinking:

25 likes

Montdor, in december 1977 verkocht in Brussel.


29 likes