Mooi! In de vroege jaren '60 werd “Ural” omgedoopt in “Molnia”.
Volgens mroatman zou dit model een aluminium kast hebben…
Wow! Dat bandje is helemaal waanzinnig. Zoiets zou ik direct gaan dragen. Of is dat zonde?
een horloge dient toch om gedragen te worden, dus nee dat is geen zonde, ik ga hem ook dragen. Mensen die dat zonde vinden zijn mensen die vooral met het prijskaartje van iets bezig zijn en niet met het geniet van en de passie voor een mooi uurwerk. En het is nu ook niet zo dat ik hem ga dragen als ik ga klussen of tuinieren he
Heb ook nog de witte versie en die is ook zgan maar iemand heeft hem dan toch gedragen want er zitten 2 flinke scharen op het glas, ok dan is dat zo. had ik hem liever gehad zonder die 2 krassen, natuurlijk, maar het is wat het is en wie weet zet ik mettertijd ook wel eens zo een kras op het glas van de zwarte
dit is trouwens het volgende project, is nog niet nagekeken, straks wel als het goed is
Super! Zo denk ik er ook over. Veel plezier met de volgende.
Lekker en droog weer dus dan pakken we deze ‘49 Omega Calatrava met waffle dial op een vintage Expandro band.
Ik merk dat ik echt kijk naar het weer en de activiteiten met dit horloge, hoe gaan jullie daarmee om?
Ik doe hetzelfde, echte oude vintage alleen op droge dagen en niet teveel gekke activiteiten…
Logisch! Dat doe ik zelfs met veel minder waardevolle horloges. Ik ga echt niet fietsend naar mijn werk met ieder vintage horloge, zeker niet als er kans is op een bui. Al durf ik het met sommigen wel aan, ik pak dan gewoon een GADA of beater. Daar heb ik ze voor.
Je had ook Ural motoren, veelal met zijspan gezien
Mijn zwager had een Ural met zijspan. De lol voor hem zat hem in het feit dat je hem zelf moest (af)bouwen. Hij heeft er daarna meer mee gereden dan verwacht, maar daarna volgende de late-midlife-crisis-roadster.
MR2…
Haha nee. Een Barchetta. Maar die gaat er weer uit voor iets nieuwers.
De krasjes op het glas dragen bij aan de charme, vind ik!
Het glaasje moet ik nog wel een keer vervangen, zit een barstje (geen kras) bij 7 uur
Oh, en net nog een Franse jongeman erop gewezen dat hij zijn kroontje van zijn vintage Datejust niet had dichtgeschroefd. Hij verbaasde zich dat ik het had opgemerkt maar was dankbaar.