Prachtig patina!
Deze Tissot vandaag ( en gisteren).
Gisteren naar het museum in Joure geweest. Hun verzameling Friese klokken is erg mooi. Nu is er ook nog een wisseltentoonstelling over de techniek van de Friese klok. Best wel apart dat je dan als Brabander moet gaan vertellen dat er een technische beschrijving helemaal niet klopt.
Een paar van de talloze staartklokken.
Een hele bijzondere stoelklok. Deze heeft 2 grote gewichten waar dat er normaal altijd maar 1 is. Dus dan weet je al dat er iets speciaals is. Deze stoelklok heeft namelijk een speelwerk dat op de hele en halve uren een melodie speelt. Deze klok is ook niet antiek, maar de maker is wel bekend. Hij is namelijk gemaakt door Christiaan van der Klaauw.
Hij maakte inderdaad klokken voordat hij met horloges begon.
Band van Bulang?
Goed gezien
Deze is het:
Er is geen haast Bas … keuzes genoeg en ze is on goed gezelschap
Nice! Ik wil de zwarte voor mijn reduced
Gaaf! Zit ik ook aan te denken toevallig
Hou er wel rekening mee dat de band vrij kort is, mijn polsmaat is 18.5 cm en hij past mij nèt, anders dan bij andere merken biedt Bulang niet de optie voor lang/kort.
Ik heb diverse banden van bulang, in de korte versie, ook die speedmaster band kan in verschillende lengtes
Gek?! Dan was lang kennelijk uitverkocht…er was maar 1 maat optie.
Goedemorgen HFers.
Vandaag mij NA Zodiac, 31.5 mm maar kan net door de vorm. Met originele band en gesp. Kwam binnen met rare troep op de plaat dus ondanks mijn angst voor het poetsen van Zodiac platen toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Immers heb ik sinds kort een Zodi, de laatste twee letters hangen aan de rodico. Ik ben er blij mee!
En nu