Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Snap ik hij is :boom::top::100:

Deze gaan we dus weer lekker veel zien op het HF! Super :grin:

1 like

Max Brailowsky’s beleta

26 likes

:star_struck:

1 like

Goedemorgen,

Prettig weekend.

:ukraine:

19 likes

25 likes

Vandaag deze Ricoh Auto Deluxe, ook net terug van een service door @Serge2, waarvoor uiteraard weer dank :+1:

24 likes

Mooi gezegd. Helemaal mee eens :slightly_smiling_face:.

Goedemorgen!

33 likes

Het gaat hier niet om een stoelklok, maar om een staartklok… en als een klok die er uit ziet als een Friese klok 2 gewichten heeft in plaats van één is het vrijwel altijd juist niets speciaals, maar een ‘hommage’, om in horlogetermen te blijven, uit de jaren 50/60/70 van Wuba-Warmink uit Oost-Nederland met een Duits uurwerk, waarvan het gaande en het slagwerk elk door een eigen gewicht worden aangedreven.

2 likes

Gecondoleerd… veel sterkte…

1 like

Excuus, ik dacht dat het om een van de klokken van de 1e foto ging

1 like

20 likes

De jaren dertig Mido weer.

27 likes

Nooit op gelet eigenlijk …deze komt eens in de zoveel tijd aan de beurt . :smiley:

Wow die is vet

1 like

Nee hoor. Dit is een klok gemaakt door Christiaan van der Klaauw. Deze klok heeft een carillon en daarvoor is het 2e gewicht.
Ik heb zelf verschillende Friese klokken.

2 likes

Fijn weekend allen.
Tissot veel te lang niet omgehad.

26 likes

1954 cal. 266

30 likes

27 likes

Ik had niet ver genoeg doorgescrolld en zag de stoelklok pas later, daar had ik me al voor verexcuseerd. Ik ben bekend met de mooie klokken die Christiaan van der Klaauw heeft gebouwd, maar die zijn erg zeldzaam in verhouding tot de vele Wuba-Warminkjes met 2 gewichten die je in kringlopen en op rommelmarkten tegenkomt. Ik ben overigens afgelopen zondag nog naar hetzelfde museum en dezelfde expositie geweest.

2 likes