Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

25 likes

Rustig rondje Rotterdam :bike:

23 likes

23 likes

Goedemiddag, vandaag is aangekomen een Swatch Chronograph SCK110 “See Through” uit 1996 met een transparante kast.
Nieuwe batterij ingezet en de big second hand weer in de juiste positie gezet, gezien op YouTube hoe dat te doen en alvast wat foto’s gemaakt voor het HF.
Leuk Swatch horloge voor in de verzameling.

20 likes

27 likes

Ziet er nog heel goed uit voor zijn dertig jaren :+1:t2:

1 like

Ja, dankjewel, ik kon het niet laten gaan voor die prijs, dus een bod gedaan. Er waren verder geen bieders, degene die had geboden is direct geblokkeerd dus dat bod was niet geldig.
Dus misschien kan ik het een keer verkopen aan een liefhebber van Swatch horloges. Ik heb zelf niet zoveel met quarts uurwerken, maar deze mocht er wel bij komen gezien de aankoopprijs.

Nou zo’n Swatch chronograaf is anders wel leuk.

3 likes

Zo nu is de Buran een stuk helderder. Nu het vocht eruit is.

22 likes

Deze Omega is ook gearriveerd, ik heb de kast gereinigd en over de borstels gehaald en een nieuw glas er ingelijmd.
Origineel is met spanningsring, die heb ik niet liggen, dus ik stuur em wel een keertje naar Timeparts.nl.

In het echt is het mooier dan op de verkoopfoto, dus ik ben er erg blij mee, wel heeft het een service nodig, want telkens gaat het stil staan, dus dat gaat op korte termijn gebeuren.

Advertentiefoto

24 likes

Ik vond deze ook leuk plus de prijs laag is het al bij al een mooie aankoop geweest, wat toen ook door mijn gedachte ging was het idee om het weer aan te bieden aan iemand hier op het HF die van Swatch horloges houdt of verzamelt. Maar ik zie wel wat ik ermee ga doen.

Die Swatch Chrono’s zijn leuk en het uurwerk is meestal prima na 30 jaar, maar ik draag ze ook niet. De kleine subdial links kun je ook nog uitlijnen. Staat ook op YouTube. Hij oogt netjes @Macx, daar maak je altijd nog iemand blij mee. Zeker iemand uit 1995, want deze stamt uit dat jaar.

1 like

Ja, wie weet. Ik ga eens kijken hoe je die kleine uitlijnt, je weet het zeker niet? om die lange weer in de juiste positie te zetten is, je laat em eerst even lopen dan zet je de lange weer stil, dan trek je de stift 1 standje naar buiten en druk je op de reset knop.

Uit mijn hoofd moet je hetzelfde doen, maar dan de andere knop indrukken in plaats van de reset. Ik sta op het voetbalveld.

1 like

Altijd een opluchting als er een vintage ding op mijn pols hangt. Moderne horloges zijn vaak te groot en zwaar voor mijn pols. De nieuwe Seiko 5 Kranz dreigt ook het slachtoffer te worden van zijn gewicht. Enfin, vandaag deze heerlijke Citizen Eagle 7.

25 likes

Ben je aan het voetballen?

Wat zit erin Wolter :hugs:

1 like

Ik dacht 286, maar weet het niet meer zeker, ik ga even kijken.

Hier ben ik weer, het is een 265

14 likes

Nee, even bijkletsen met andere vaders. En van de avondzon genieten. :sunglasses:

1 like

Zo mooi, die kleur van het uurwerk! :star_struck:

1 like