Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

Pontiac ☆☆☆ Hydraulica Memodate. Draagt erg fijn…

17 likes

19 likes

afbeelding

Mooi deze, @Cav. Witte sector ring, zwart oog en opgelegde markers. Die zie je niet zo vaak. Ik kan ‘Marja’ niet vinden in Mikrolisk. Ik vermoed Duits? Welk kaliber?

9 likes

Het is de naam van mijn moeder, met een O. Ivm haar privacy schrijf ik het niet voluit hier in het openbare deel, al zal haar dat worst wezen.

Het merk komt uit Besançon. Een klein Atelier, waar er honderden van waren destijds. De verkoper is nog een tweede voor me aan het servicen. De buitenste ring is blauw, ook gaaf en uniek om te zien. Handgeschilderd. Ze maakten waarschijnlijk kleine series, aan de verschillende kenmerken te zien. De kast en uurwerk werden uiteraard aangeleverd.

7 likes

Het uurwerk is een Cupillard 233 en loopt als een zonnetje. Ook op de Timegrapher.

6 likes

Avondwissel naar een Seikomatic Weekdater 40898 uit 1964

22 likes

Gruen Curvex Petite (met metalen band) uit 1947, maar met een touwtjesband heeft ze een andere naam. :blush:

23 likes

25 likes

24 likes

Wat leuk! Een uniek stukje in de verzameling met veel persoonlijke waarde. Dat zijn de mooiste!

1 like

Dit is echt helemaal de bom! Dt is een gave complicatie. jij hebt toch ook die Sicura Safari of vergis ik me?

Klopt, maar die heb ik alweer een tijd geleden verkocht :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Oei… Ben benieuwd hoeveel dat heeft gebracht…Ik heb er 1 op het oog namelijk.

Het is alweer een aantal jaar geleden, maar als ik me goed herinner dan is hij voor €1250 weggegaan.

Was wel een apart ding en ws een prototype voor het, toen nog Engelse, automerk MG.

1 like

Hier nog een oude foto:

24 likes

Zo is het! Voor mij is dat belangrijker dan al het andere: het plezier dat deze hobby mij geeft.

Mijn moeder links, mijn vader rechts. Dat samen voor minder dan 20 Euro. Ik vind dat lollig. Dit was niet gepland, ik liep er tegenaan.

Voor de duidelijkheid, dit staat los van mijn vaders horloges, dat is betekenisvol.

16 likes

Mooi Dennis!

Had een drukke dag vandaag, niet gewisseld whatsoever. Maar deze mooie LM plakt heerlijk aan de pols. Een van de eerste Seiko’s die echt mijn belangstelling voor het merk deed ontwaken.

19 likes

Deze Prisma met datum loupe was vandaag aan de pols. Een beauty van ruim 60 lentes jong…:slightly_smiling_face:

Fijne nacht gewenst. :four_leaf_clover:

27 likes

Deze is zojuist opgeknapt en mag nog even om. Irritant die rare bandmaten. Hier moet een 17mm op…

25 likes

Goedemorgen
Vandaag deze Monté.

27 likes