Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

Lekker van genieten!

Hij is echt cool!

Stralend! :dotted_line_face:

34 likes

Goedemiddag vintage vrienden, vandaag geen vintage om de pols. Kan niet altijd feest zijn he :wink:

Vanavond natuurlijk weer themaweken, pff was ff een bevalling. Dus hou het in de gaten :wink:

Fijne avond allen :+1:

1 like

Goedemiddag vandaag Wendia om.
Foto van vanmiddag.

Eet smakelijk en fijne avond.

29 likes

26 likes

Mooi horloge lijkt wel nieuw. :+1:

Vandaag een Frankenwatch!
Dat zit zo:
Ik kocht ooit, lang geleden, een van mij eerste Rikketik aankopen, een Indus horloge. Leuk, Nederlands merk. Geen wereld deal, ik was net begonnen met de horlogehobby en deed voorzichtig aan, 10 euro vond ik al heel wat voor een oud horloge.

Die Indus kostte ook zo iets en het was eigenlijk best een net en goed lopend horloge. Met een - leerde ik later - super standaard ST 96 uurwerkje er in. Niks mis mee, behalve dat er een naar mijn smaak best lelijke (plastic!) wijzerplaat op zat. Gezien het uurwerkje denk ik dat het horloge te dateren is op medio jaren '60.

Weer wat later trof ik in een lotje oude penanker junk een horloge met een kapotte kast, een vergaan (Brac of Baumgartner) penanker uurwerkje dat niet meer te redden was en een hele mooie wijzerplaat. Een Rocar.

Rocar was een van de wat goedkopere lijnen uit de stal van Rodana/Rodania. Het merk is in de loop der jaren door diverse andere bedrijven overgenomen en bestaat nog steeds, maar heeft tegenwoordig naar ik vermoed, geen relatie meer meer het oorspronkelijke moederbedrijf Rodania.

In het kader van mijn eerste pogingen om eens wat aan horloges te sleutelen probeerde ik of die mooie, military style wijzerplaat misschien paste in/op het Indus horloge. En tot mijn plezier paste het perfect. Vlakke wijzerplaat zonder pootjes, maar met twee minieme stukjes dubbelzijdig tape, bleef ie mooi vastzitten op het uurwerk. Dat zou ik tegenwoordig niet zo gauw meer doen, maar toendertijd durfde ik, niet gehinderd door te veel kennis, dit soort vloeken in de kerk wel aan. En met succes, want het plaatje zit na jaren nog steeds stevig op zijn plek en de ST 96 draait nog steeds keurig op tijd zijn rondjes. Onlangs heb ik er ook nog eens een wat beter nieuw leren bandje voor vervaardigd en zo af en toe draag ik het ding ook nog wel.
Zoals vandaag.

Omdat het vandaag zondag is en dan een dresser aan de pols niet ongepast lijkt, heb ik de Rocar/Indus/Franken watch vanmiddag gewisseld voor een echte Indus.

Ook deze is uit de jaren 60 van de vorige eeuw en in de collectie gekomen als geschenkje van vriend @Basvg, die mij met enige regelmaat verblijd met een leuk horloge, dat hij een nieuw tweede leven heeft gegeven en waarvan hij dan vervolgens vindt dat dat tweede leven bij mij of een van de andere horlogevrienden verder doorgang mag vinden.
Zoals steeds weer: dank je wel Bas! Ik ben er altijd blij mee en ik vind het een eer om steeds weer jouw blijken van waardering en vriendschap in de vorm van een mooi vintage horloge te mogen ontvangen.

Binnenin deze Indus met gave goldplated kast loopt een mooi en door Bas geserviced A. Schild AS 1686 uurwerkje.

32 likes

Classic :+1:t3:

3 likes

Dankjewel, voor mij ook ééntje van de mooiste designer series bij Seiko.
Beetje jammer dat je zo op moet letten met die ‘accu’ maar ik denk nog steeds dat het inderdaad een echte klassieker kan worden! :hugs:

3 likes

Oeh, dat vind ik ook een mooie klassieke uitstraling! Uit welk jaar is deze?

2 likes

Leuk verhaal weer en wat een geluk dat die wp paste en het is nog eens een mooie wp ook :+1:. En heel stiekem vind ik je Francken watch mooier dan de echte Indus.
En je weet Lex, op goede vrienden moet je zuinig zijn. Let op je brievenbus komende week :wink:

2 likes

Leuk stukje. Leest fijn weg

2 likes

Jaren 90

3 likes

Dank voor je complimenten Ferry, en ik vind 'm zelf ook mooier, vandaar de ‘mod’.

Dat ben ik helendal buitengemeen zeer wel zo tamelijk met je eens, Fer! Ik zit met de Kerst in CH, maar de brievenbus blijft op zijn plek! Ik ben nu al nieuwsgierig en super benieuwd!

1 like

Had geen grijs, dus het is lichtblauw geworden

27 likes

Helemaal geweldig! Ik ben alweer door mijn likes heen, maar dit verdient dubbele.

3 likes

Mooie Citizen Lex :white_check_mark:

2 likes

Heel mooie horloges :+1:

1 like