Goedemiddag liefhebbers,
Vandaag draag ik mijn Longines uit de jaren ’50, met het handopwindkaliber 12.68Z.
Een subtiel horloge met kleine seconde, warme patina op de wijzerplaat en dat typische mid-century Longines-karakter.
12.68Z
Goedemiddag liefhebbers,
Vandaag draag ik mijn Longines uit de jaren ’50, met het handopwindkaliber 12.68Z.
Een subtiel horloge met kleine seconde, warme patina op de wijzerplaat en dat typische mid-century Longines-karakter.
12.68Z
Wauw mooie set!
Imposant zo Mark. Maar volgens mij komen ze nog beter over in een solo optreden ![]()
Waarschijnlijk ook een blauwe dial geweest?!?
De mijne is ooit gigantisch verkleurd, patina is dan niks vergeleken ![]()
Zo ver ik weet is hij altijd al goudkleurig geweest.
Een reparateur liet.ooit mij de jarenlang door de kast bedekte rand zien van 'n goudkleurige Omega dial uit dezelfde periode…was knalblauw - en blijkbaar een bekend fenomeen ![]()
Hier even mijn ‘gouden 288’ ![]()
Een interessante verkleuring met die restanten van het originele blauw. Die van mij heeft meer dan 30 jaar in een donkere kluis gelegen. Binnenkort ga ik hem een servicebeurt geven en dan kan ik ook de randen van de wijzerplaat checken. Wordt vervolgd.
Ha, leuk om het te zien als het zo is… ![]()
Bij de jouwe lijkt grijs mij ook nog een optie, maar ik ken het vooral van blauw. Ben benieuwd!
Toch wel een van de mooiste Tissots vind ik.
Ik hoop die ook nog eens een keer te kunnen bemachtigen.
Zeker een mooi ding. Alleen ben ik zelf eigenlijk wel wat meer gecharmeerd van de versie zonder geïntegreerde bracelet ![]()
Gaaf!
Ik ga hier morgen een leuk postje aan wenden