Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

gefeliciteerd Wilbert met deze Orient, wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:

1 like

Heb deze aardig geslaagde ‘vroege’ hommage nu zo’n 25 jaar, van de Rikketik. Vermoed zelf begin 21e eeuw. Geen echte chrono, (dus ok voor je weektopic) maar werd me wel aangeboden als een Zwitsers uurwerk, en loopt ook prima - in 't begin paar maal gedragen op werk, 'n aandachttrekkertje toen :innocent:

Ben er wel achter dat je heel alert moet zijn bij Rikketik, daarom koop ik alleen bij bekende leden. Maar je moet hem eens voor de gein bekijken met google lens, blijkt het een Rolex Cosmograph Daytona te zijn :wink:. Had je toch een koopje, staat alleen een andere naam op :rofl:

1 like

Naaah, zo goedkoop was die Girard P niet waar ik hem voor ruilde Fer - maar die was mega te dressy voor mij en eigenlijk gunde ik de deal ook aan een oude bekende ( dat kon toen gewoon :smirk:)

1 like

Te gek deze swimmer🤩

24 likes

Waar doet die me nou toch aan denken :thinking:?

2 likes

Hartgrondig mee eens ! Vaak ook prachtige uurwerkjes die eigenlijk vragen om een glazen kastbodem :slightly_smiling_face:

2 likes

26 likes

Jahaa het is haast een hommage…als we het netjes zeggen😊

1 like

21 likes

Vandaag weer een cadeautje van vriend @basvg aan de pols. Hij lag al een poosje mooi te wezen bij wat andere aanwinsten van het afgelopen jaar, maar moest nog gefotografeerd en gedocumenteerd worden. Dat heb ik nu dus gedaan en dan mag ie ook even aan de pols blijven.

Een Contex. Onbekend voor mij, maar het blijkt volgens Mikrolisk een submerk van de wat bekendere Zwitserse fabrikant Edox te zijn.
Binnenin tikt een ETA 1256 automatisch uurwerk. Volgens Ranfft het eerste (… een van de eerste…) door ETA tussen 1950 en 1954 gemaakte automaten.

Ik ben normaal niet zo’n liefhebber van stalen of metalen banden, maar deze witmetalen RVS milanese band die Bas er op heeft gezet staat de toch al ruim 70 jaar oude Contex heel goed.

Zoals al zo vaak, maar nog steeds uit het hart: dank je wel Bas!

28 likes

Graag gedaan Lex! Ik vind ze wel comfortabel, die Milanese banden…

4 likes

Een vroege Citizen AutoDater vandaag

26 likes

Goedemorgen
Vandaag de Damas Nilax.

28 likes

Een goede morgen!

26 likes

Niks aan de hand …

21 likes

30 likes

Goedemorgen