Leuk horloge.
Vandaag nog maar weer een klein soldaatje. Een Beleta. Gefabriceerd door Max Brailowski @ Beleco Watch in La Chaux-de -Fonds. Het merk is geregistreerd in 1942, dus ouder zal ie niet zijn, maar gezien het uurwerkje dat er in zit ook niet veel jonger.
28 mm groot. RVS kastje, military style met zwarte numerieke wijzerplaat. Zoiets zou ik graag een millimetertje of 6 groter zien, maar het is niet anders als zo. Of liever gezegd: in de jaren 40 waren ze meestal niet veel groter.
Deze is een keer via Tradera binnen komen waaien. Flink gebruikt en vuil. Van binnen en van buiten. Door @basvg geserviced en van een ‘nieuw’ leuk oud bandje voorzien.
Aangedreven door een oude bekende: de AS 984. Al sinds ca. 1940 in productie in vele varianten.
Na zo’n jaar of 80 kon er wel een schoonmaakbeurtje vanaf. Maar dat is Bas wel toevertrouwd.
Viehies! (foto Bas)
Vandaag nieuwe foto’s en aan de pols. Zo kan ie wel weer een poosje mee:
Zelf gedaan zeker?
Knap werk! ![]()
Goedemorgen HF, de Wilson uit 1965 mijn geboortejaar en omdat vandaag ook mijn geboortedag is
Maak er een mooie zondag van ![]()
![]()
Belle montre ![]()
Gefeliciteerd 2x
Proficiat jonkie!!
Van geest zeker nog een jonkie ![]()
Goedemorgen,
Vandaag deze Dux, onlangs samen met nog 5 andere horloges door @basvg gerepareerd, waarvoor nogmaals dank.
De andere vijf volgen komende weken.
![]()
Gefeliciteerd! Maak er een mooi jaar van.