Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

21 likes

Wow! Wat gaat ze dan wel van je zeggen als je zoiets in goudkleur zou gaan dragen?
Dat wordt op de bank slapen, Wilko !

Dormi GIFs | Tenor

5 likes

:ok_hand:

1 like

25 likes

Goedemiddag, fijn en gezellig weekend gewenst.

26 likes

25 likes

27 likes

Texas is the place to be :yum:

24 likes

In het kader van de (her)inventarisatie van mijn horlogeverzameling vandaag deze aan de pols omdat ie aan de beurt kwam voor nieuwe foto’s.

Granlund. Uit Finland. Swiss made, met een bekend werkpaardje AS/ST 1950/51 aan boord.

Het merk? Niks over bekend. Mikrolisk geeft geen sjoege. Google wel.
In ‘Afbeeldingen’ zie ik dit (kijk naar de rechterkant…)

Daar staat: Granlund!

Toch maar even een A.I. tje doen. Klik op AI modus. Dan krijg ik dit:

Maar daarboven bij de plaatjes staat dit:

Hoe dan? Kortom, de AI hulp kan soms nuttig zijn, maar vaak lult het maar wat! (ekskuzee le moo).

Even verder kijken op die site van Kellotori.

Een Granlund!

Granlund Vaasa staat ook op de wijzerplaat van mijn horloge.

Dat kan niet missen. Granlund is dan misschien geen horlogefabrikant, maar wel degelijk een horlogemerk wat door een Finse firma / juwelier wordt gevoerd.

Computer zegt Nee, maar laat op dezelfde pagina zien dat het wèl zo is! Daahaaaag AI!!

Maar het wordt nog aardiger. Het vierkante horloge van de Firma Kellotori komt me wel héél bekend voor. Ik heb er namelijk zelf ook één! Alleen staat daar geen Granlund Vaasa op, maar Leijona. Heel toevallig óók een Fins merk. Toeval bestaat niet roep ik al jaren, maar kennelijk waren er wel twee Finse horlogeboeren die allebei hetzelfde model horloge in Zwitserland lieten maken. Kijk zelf en ervaar wat leuk het is om onbekende horlogemerken te verzamelen.

Bovenste strip: Foto’s Kellotori, Finland.
Onderste strip: Foto’s Lexaf van mijn eigen Leijona Seacup exemplaar, ooit eens via ETSY gekocht van een handelaar in… Finland.

Ik sluit mijn dagelijkse pols avontuur af met twee foto’s van wat ik zelf vandaag draag.

26 likes

fijne avond allemaal!!:watch:

28 likes

Mooie spaceview, de mooiste.
Heb deze ook, m3.

2 likes

Valt niet zo op op die foto, maar de band is grotendeels goudkleur. Vandaar de pooier :sweat_smile:

22 likes

Dan wens ik je een rustige, goede nacht toe! :scream_cat: :joy_cat:

1 like

Och, als je hulp nodig hebt :smirk:

4 likes

Yum, eindelijk weer eens bij een Uyghur eten :hugs:

21 likes

Je bent niet de enige, die deze mooi vindt. En ook in de collectie heeft…

Bij jouw horloge is de 30 nog enigszins blauw, die is bij mijn horloge helemaal verbleekt tot grijs.

28 likes

Haha, dank je :rofl:

1 like

Aanrader!

1 like

:rofl::rofl:

1 like

Prachtige Longines @Vanne

3 likes