Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

FC Barcelona tijdens de Franco periode.

Dat is voor mij bijzaak trouwens, Bloch is een merk van de familie die ook een erfstuk van ons hebben gemaakt, de Bipla. Ze maakten ook Draga en rond de eeuwwisseling ook nog Wilhelmina (1.900). Draga wordt nieuw leven ingeblazen door de 5e generatie Bloch.

3 likes

15 likes

Eerder vandaag (Let niet op de datum, deze moet helaas helemaal doorgedraaid worden per dag)

15 likes

Arogno, kennelijk toch Zwitsers? Ticino?
Ik dacht dat het was opgegaan in France Ébauches…

1 like

16 likes

Tessin… Denk het wel, Bas.

Dat zou zomaar kunnen. Helaas vermeldt Mikrolisk niet altijd / meestal niet de fusies en overnames.

Hieronder wat meer info over de geschiedenis van Arogno / Manzoni & Fils:

5 likes

Die kun je wel weer in Europa Star terugvinden, dacht ik.

2 likes

Dat zou ook zomaar kunnen, Dennis. Ik ga daar ook nog even kijken en zoeken.

2 likes

Patinaknaller, vers van de werkbank met Unitas 186-1:

16 likes

Lanco zakhorloge gevonden vandaag bij een kringloopwinkel. Het uurwerk liep wel maar zeer moeizaam wat niet verwonderlijk was want het was sterk vervuild. Meteen bij thuiskomst heb ik het uurwerk geserviced en het loopt nu geweldig mooi.
Nu nog een nieuw plexiglaasje zien te scoren en dan is ie weer helemaal top.

17 likes

Goedemiddag.

14 likes

Vanmiddag ook nog bij een kringloop, notabene bij mij in het dorp, een mechanisch horloge gevonden. Een Sekonda met Slava uurwerk…zo eentje met 2 veertonnen. Bij deze was de kast erg vies, maar dan ook errug vies :nauseated_face:.
Maar bij deze is het uurwerk nog erg schoon en zeer goed lopend. Daar doe ik dus voorlopig ook niks aan.
De kast, achterdeksel en schroefring hebben een tijd in de ultrasoon reiniger gezwommen. Een nieuwe plexi heb ik gemonteerd en heb ik weer een bruikbaar horloge.
Zo vind je nooit iets bij de kringloop en nu vandaag twee horloges op 1 dag.

16 likes

18 likes

13 likes

Ik heb er veel. Welke maat?

1 like

Oe, dat heb ik nog niet gemeten, maar vrij groot uiteraard.
Ik zal eens gaan meten. Die ik heb zijn in ieder geval te klein. De grootste plexi die ik heb is 35 mm

1 like

Ik heb ze ook van zakhorloges, toevallig bij de grote voorraad

2 likes

Ik heb net gemeten op de buitenste rand van de plexi.
Die meet ik 42,3 mm

1 like

Welke maat zoek je?

edit: laat maar … iets met eerst alles lezen :see_no_evil:

2 likes

Volgens mij nooit op gereageerd, Maar heb maar 1 goudkleurig horloge en die heeft al n heel mooie goldcaped brick-band. Dus gaat m niet worden voor me.

Ik ga nog ff op zoek naar een stalen versie.

Iig nogmaals dank voor de info :+1:t2:

1 like