Zou, dat is een chique horloge ![]()
Zo, mooie verrassing……. wijzerplaat is nog netjes ![]()
Ja mazzeltje…
Die stond hier in het blauwe gedeelte.
Stralend de dag door ![]()
Avondwissel naar deze Movado Automatic 431. Komt vers van de werkbank, waar ik nogal wat te stellen had met het uurwerk. Want daar was knutselsmurf (of hoe de vorige “horlogemaker” ook geheten mag hebben) heel erg creatief geweest met lijm en jewels om een defect anker te “repareren”. Het had als gevolg, dat het ankerrad ook kapot is gegaan.
Dat is allemaal weer gerepareerd en het uurwerkje loopt weer als een zonnetje. De kast heb ik wat opgepoetst en het glaasje gepolijst.
Mooi strak! Nice
Fraaie classic ![]()
Beauty & The Beast ?
Mijn favoriete youngtimer Swatch kwam laat in de middag nog dit oude beestje tegen ![]()
Vintage en vierkant ![]()
Lada Riva?
Oh ja die break zie je echt niet veel! Leuke spot ![]()
Dat brengt oude herinneringen naar boven aan de uitwedstrijden hockey, wanneer de vader van een van mijn vrienden moest rijden.
Een moerasgroene 1200, met camouflage roestplakaten ![]()
Grappig, ik werd juist in die beige station vervoerd door de vader van mijn beste vriend. Dan zei ik als kleine knaap altijd: we kunnen beter met de taxi!
Off topic:
Later kocht die vader een Volvo 340. Toen zei ik: Welke idioot heeft deze ontworpen, die snapt echt niets van auto’s!
15 jaar later had ik zelf een V360. En nog 10 jaar daarna ontmoette en interviewde ik de ontwerper van die Volvo. Ik vertelde deze anekdote en hij kom er vreselijk om lachen.
De Volvo 340 was van origine toch een ontwerp van DAF als ik me niet vergis?
Ja, klopt, de ontwerper was Rob Koch.
Klopt.
Volvo heeft DAF personenauto’s overgenomen. De 300 serie en volgens mij ook de 480 waren toen al door DAF getekend.
De 66 was wel al in productie en is toen gerelabeled van DAF naar Volvo
De Volvo 340 zou eigenlijk DAF 77 gaan heten.
Wij hadden op de MTS later een prototype staan met de 2 liter motor waar we aan mochten sleutelen.
Dat had een leraar geregeld die goede betrekkingen had bij DAF/Volvo

2014 alweer, de tijd vliegt…