Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

Vandaag deze Seikomatic Silverwave om gehad

Maar nu heb ik deze Seiko Sportsman 7 om.

24 likes

Heel cool, mag je vaker dragen :+1:

1 like

Haha, net vandaag mee langs een handelaar geweest…:yum:

Verkocht ja?

1 like

19 likes

Nee, en volgens hem hebben Nederlandse verzamelaars niet echt iets met militaire horloges…
Wist ik al hoor, ik heb jaren geleden al lopen leuren met een fantastisch Helvetia officiers horloge, een Franse fifties Stowa, een Record enz. Lastig verzamelen: ik vind de dials meestal fantastisch, uurwerken vaak top… Maar ik bots er ook altijd weer mee omdat ik militaire spullen niet wil idealiseren (geen discussies ook :pray:)

5 likes

Militaire spullen verzamelen heeft ook niet mijn interesse, maar (vroege) toolwatches vind ik erg gaaf. Die Smiths zou ik zelfs als “dresser” dragen, zo strak is die.

3 likes

Klopt 100% hoor…Dat ‘dress’ gevoel had ik ook een tijdlang met een Citizen militair horloge, maar ook die bleef steeds vaker liggen en moest er uiteindelijk aan geloven :nerd_face:. Misschien ook weer omdat voor mij de dressers hun tijd ook een beetje hebben gehad :innocent:

3 likes

Geswitched naar de andere “30”

26 likes

Deze heeft nu echt een service gehad. Had al een nieuw glas en schoonmaak van kast en band, maar liep wat gewoontjes en de balansspiraal stond wat scheef. Mooi recht gezet en schoongemaakt en gesmeerd. Loopt nu als een trein en is nog in prima staat, amper slijtage. Kast uit april '73, wijzerplaat uit maart. Duidelijk volledig origineel en dus ruim 52 jaar oud. Hij mag nu echt mee met de 7005jes, heb deze ook in’t blauw. Maar beide voorlopig niet in’t blauw :grin:

20 likes

21 likes

Vandaag deze Seiko DX 6106-5410 uit 1970

23 likes

20 likes

22 likes

Goede morgen :smiley:

:coffee:

21 likes

De afwerking van deze Business-A uit 1967 is werkelijk verbluffend, vind ik. Midden op de wijzers een dwars geborstelde strook, en de indices zijn zo fijn bewerkt, dat er bij sommige lichtinval mooie kleuren te zien zijn. Echt een supergedistingeerd horloge😍

24 likes

Nog een dagje deze.

21 likes

Prachtig voorbeeld! Vind de Business lijn ook erg mooi…simpel, maar toch aparte dingen zoals de bezel en smalle lugs.

1 like

Edox

24 likes

Vandaag iets met voldoende patina.

25 likes