Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

Goedemorgen! Vandaag de Pontiac weer eens uit zijn doos gehaald.

16 likes

De eerste kwarts van Citizen, electro mechanisch kaliber 8810. 16 Herz tikgetal.

20 likes

Sinds gisteren heb ik deze Amphibia Submarine om de pols uit 2012. Dat is voor mij echt vintage :stuck_out_tongue_winking_eye:. en die heb ik vandaag ook nog om, loopt echt netjes op tijd en dat voor een Vostok. Maar goed, geef mij maar een tik op de vingers als jullie het geen vintage vinden
wink

fijn weekend iedereen :+1:

9 likes

Vers van de “todo again” stapel. Deze Mora Sport Automatic met NL aanduiding.

Denk dat ik deze al wel een jaar aan de kant had gelegd. Wanneer ik de wijzerplaatzijde opbouwde kwam het horloge stil te staan. Zonder wijzerplaatzijde liep hij als een tierelier en snaarstrak. Zit een FE 3612 automaat uurwerk in.

Bijna alles aan de wijzerplaatzijde verwijderd (behalve het keyless) en opnieuw opgebouwd. Zag dat ik een veertje voor de dagaanduiding verkeerd om had (verklaarde ook de matige overgang) en zeer waarschijnlijk twee schroefjes verwisseld.

Nu maar hopen dat hij blijft lopen. Er zou eigenlijk nog een nieuw glas in moeten want op 7/8 uur zit een barst in de rand van het glas. Zit niet in het zicht en valt eigenlijk niet op.

16 likes

Deze komt er nog net bij :smirk:

14 likes

Die dial is mij bekend, 't probleem niet :relieved:

1 like

Tik… Dat jij vintage bent, wil niet zeggen, dat je horloge ook automatisch vintage is…

2 likes

17 likes

14 likes

auw, gelijk een blauw oog :stuck_out_tongue_winking_eye:, zal goedmaken met een echte vintage, krijg ik dan een aai over mijn bolletje :wink:

is uit 1954, mag ik dat vintage noemen :grin:

17 likes

Maar dat is ook meteen een hele mooie, hoor! Laat Assie maar een kusje op je oog geven…

2 likes

1972

22 likes

Mooie expositie William Klein bezocht :hugs:

13 likes

13 likes

Goedemiddag HF’ers,
Vandaag draag ik deze Revue Exclusive uit de jaren ’50. Binnenin tikt het in-house Revue kaliber 77, een betrouwbaar handopwinduurwerk met 15 juwels.
Altijd leuk om deze oude Revue’s weer tot leven te zien komen.

Revue kaliber 77

17 likes

Vandaag deze mooie CQ Citizen 150M

14 likes

Vanmiddag lang bezig geweest aan deze Anker (=Ruhla). Hij wilde niet blijven doorlopen.
De tandwielen trein loopt zeer soepel, dus daar zat het niet. Uiteindelijk heb ik de balans en het anker vervangen hoewel ik er van overtuigd was dat die goed waren.
Toen ie eindelijk bleef lopen, liep de grote secondewijzer niet mee. Deze is van de chronograaf en kun je dus op nul stellen. Die secondewijzer moet middels wrijving door een wieltje met een bladveertje worden meegenomen. Het bladveertje wat strakker zetten was nog niet zo eenvoudig want je kunt het niet loshalen. Enfin, zoals het er nu naar uitziet werkt het.

18 likes

Top!
Opgeven is niet zo je ding geloof ik :muscle:

1 like

15 likes

Vind deze band ook !o mooi.
Zwak voor :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like