Nooit geweten dat die dingen al zo oud zijn. Als je de kwaliteit dan vergelijkt met Omega, Breitling, TAG, etc uit die tijd dan was het verschil véél kleiner dan hoe ik het heb meegemaakt.
Ik ben op dit forum beland omdat de SARB033 het beste horloge <500 euro was en die dingen hier vrijwel dagelijks verhandelden. Ik kocht mijne hier voor rond de 350 euro in 99% nieuwstaat, in 2019. Die SARB’s zijn nog steeds goede prijs-kwaliteit, maar de opkomst van vele microbrands en de prijsstijgingen bij Seiko hebben die markt echt wel veranderd. Ik kan me haast niet voorstellen hoe dit in 2006 moet zijn geweest.
Apart ding, leuk met die kleurtjes. Zouden ze die kast expres zo ‘blobbig’ hebben gemaakt qua design of konden ze (binnen de prijsklasse) gewoon nog niet beter qua keramische kasten?
Een 2320 batterij in een horloge is nieuw voor mij
Goede vraag. Ze hadden al de PR1500 met een vlijmscherp gevormde keramische kast, maar dat was een heel andere prijsklasse. Goed mogelijk dat deze vorm expres is gekozen om zo dure bewerkingen aan de buitenkant van de kast te omzeilen.
Uurwerkje is een eta 255. 611. Batterij bedekt de complete achterkant van het uurwerk