Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

Een prachtig shirt ook! Kerstsfeer! :ok_hand: :slightly_smiling_face: :clinking_glasses:

1 like

Dank je :pray:

1 like

Dat is veel meer dan ik had verwacht. Ik kende in mijn vroege jeugd in de jaren 60 mensen die Esperanto spraken en ik vond het machtig interessant. :slightly_smiling_face:

3 likes

Ah leuke topper :ok_hand: Hoort eigenlijk bij mijn zwarte dial…dat was ooit mijn eerste analoge Seiko en duikertje nog op de oude Rotterdamse markt onder het spoor :slightly_smiling_face:. Overigens, in het blauwe deel staat nog de blauwe versie

1 like

Dank je wel!!!

1 like

Thanks!
Nee dit is z’n oudere broer, de 1601.

1 like

Cheap shit ruilen tegen iets duurdere shit? This one has my name on it :wink:

Leuk man! Maar inderdaad hebben de meeste Mentor horloges wat mindere penankers.

2 likes

Goedkoop… duur… Ik kijk daar een beetje doorheen (pun intended)

1 like

Prachtig met die witte wijzerplaat!

1 like

Dankjewel! :blush:

Ik loop een beetje achter met het bijhouden van wat iedereen zo dagelijks hier laat zien wat er voor mooi vintage spul wordt gedragen.
Maar hier dan maar weer eens een bijdrage van mij:

Vandaag overdag:

Een Fulton. Nog nooit van het merk gehoord, maar wat een leuk horloge! Enige maanden geleden gekocht op Tradera. Ik viel voor de combinatie goud + goudkleurige wijzerplaat + bijzondere kleur sector ring – blauw grijs- en toch sportief met de rode secondenwijzer. Maar ja, wel vuil, glas kapot, liep wel, maar slecht, opwindas gebroken en dus ook geen kroon.
Daarom mocht ie een poosje bij @basvg logeren. Daar is het mooie Felsa 465 uurwerkje uit begin jaren 50 in de Elma gesopt en geserviced en gesmeerd en werd er een nieuwe as en kroon gemonteerd. Dank je wel Bas!
Tenslotte door mij nog eens gepoetst en van een fris nieuw glaasje voorzien. Weer helemaal draagbaar. Een mooie luxe bulls eye er bij in de collectie.

Een vermelding in Mikrolisk.…. Fulton is van ene Gustav Homberger uit Biel. Niet te verwarren met die andere Homberger uit Schaffhausen (CH), die ooit IWC heeft opgericht. Ik moet nog uitzoeken of er een (familie) relatie is.

Voor de avond:

Deze mooie dress watch van Abeler. Cadeautje van vriend Bas.
Een voor mij volstrekt onbekend Duits merk, met een niet veel gezien Förster 152 uurwerk er in dat ook bekend is onder de naam Dugena 1144. Medio jaren 60.
Het goudkleurige mesh bandje zwierf bij mij nog ergens in een laatje en het past er naar mij eigen bescheiden mening heel mooi bij. Mooi goud is niet fout!

32 likes

Vandaag deze Seikomatic Weekdater 6218-8950

25 likes

Hier vandaag deze Oriënt All Weather uit de jaren ‘80

25 likes

Een Poljot uit de Sovjet periode.

22 likes

23 likes

23 likes

Dit heb ik gemist, fijn om jouw mooie bijdragen weer te zien en lezen. Mooie horloges!

2 likes

26 likes

25 meter moet voldoen vandaag :smiling_face:

26 likes

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen!!:watch:

24 likes