Goedemiddag,
Ik niet maar ze zullen er ongetwijfeld zijn. Deze zie ik ook wel als manchetteknopen voorbij komen
Avondwissel met Raketta
Horloge is van Ricardo @magnifique Vandaag aan de kast gewerkt. Om de kast scherp te houden en de gebruikerssporen erin te houden, heb ik alleen een koperstrike gelegd, en afgezien van koperopbouw.
Koperstrike komt de hechting van de opvolgende laag nikkel ten goede.
Deze kast heeft dus nikkel, palladium en chroom gekregen.
De koning te rijk met deze vette chrono. Hij lag al een hele tijd te wachten met een extreem bekrast glas, en knopjes die niet meer naar buiten wilden. Vandaag in verschillende stappen het glas gepolijst. Bij de eerste keer kwamen er ineens krassen bij de fijnste schuurkorrel, kon ik het weer helemaal opnieuw doen. De tweede keer lukte het wel, tot korrel 10.000 zonder verdere krasjes. Daarna heel even polijsten met een draaiende viltschijf en van dat oranjeroze poeder met water. Je ziet dat het een oud glas is maar je kunt er weer goed doorheen kijken.
Verder was de wijzerplaat krom en waren de wijzerplaatvoeten afgebroken. Misschien heeft iemand geprobeerd het uurwerk aan de voorzijde uit de kast te halen, want het achterdeksel zat muurvast.
De knoppen voorzichtig recht gemaakt en nieuwe afdichtingsringen gegeven.
Wijzerplaatvoeten in een speciale vorm geknipt zodat ze de datumring niet raken, en aan de wijzerplaat gelijmd. Uit de plastic ring onder de wijzerplaat een klein beetje materiaal weggevijld, zodat ik geen materiaal achter de wijzerplaat hoefde weg te halen. Die is namelijk ter hoogte van de subdial extreem dun.
Hier is een foto van hoe hij was:
De chronometer werkt heel behoorlijk en het verzetten van dag en datum ook. Een service is zeker gewenst maar komt later wel. Een heel lekker gevoel dat het uurwerk nu in ieder geval nu en dan gedragen kan worden, en er weer mooi vintage uitziet.
Oef, dat was de moeite waard!
Wow heel gaaf ![]()
Dit model staat ook nog op mijn bucketlist!
Ja, ik vind deze fantastisch. Mooie gelaagde wijzerplaat met een zeer technisch uiterlijk, en een prachtige zwart-groene glans.
Deze ADLON met FHF 28 kaliber uit ca.1955 had ik al een poosje, maar vandaag nieuwe foto’s gemaakt met een ‘nieuw’ (old stock) rally bandje.
Mikrolisk in een nieuw jasje… Ik vond de oude stijl met de donkergroene pagina’s eigenlijk mooier.
Nog geen afbeeldingen te zien Pierre?
Ik heb een nieuw bandje om deze gedaan. Maar ook een Milanese besteld.
O, mijn afbeeldingen werken ook niet…
Paniek !!!
Geen afbeelding ,maar geloof dat het mooi bandje is ![]()
Ik zie alle afbeeldingen ![]()
![]()
Komt wel in orde…de warmte ![]()
Erg mooi horloge en vooral een knap resultaat bereikt met dat glaasje!