Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

De Ricoh van de rikketik is weer helemaal in orde. Ik ben er gisteren wel erg lang mee bezig geweest. Van 2 uurwerken eentje gemaakt.

Er waren 2 tandwieltjes van de automatische opwinding kapot.

Hoe iemand dat voor elkaar gekregen heeft weet ik niet. Ik had voor een klein bedrag op ebay een sloophorloge in Thailand gekocht. Het idiote is dat het minder tijd kost om van Thailand naar Nederland te versturen dan dat het van de aankomst in Nederland kost om naar mij thuis te versturen.

Het uurwerk van de Thaise Ricoh was niet helemaal hetzelfde maar ik kon de tandwieltjes overzetten als ik ook de automaatbrug zou gebruiken. Dat heb ik gedaan en het werkt uitstekend. Het horloge heeft uiteraard helemaal een servicebeurt gehad en loopt uitstekend.
Een beetje een apart uurwerk, maar er is wel vrij goed aan te werken.
Dit is ie geworden. Er zit een klein barstje in de plexi, maar wellicht zet ik er nog een keer een andere in.

17 likes

In het museum Alkmaar

12 likes

Vandaag weer eens m’n ‘66 Speedmaster tevoorschijn gehaald. Fijn weekend!

22 likes

Hele nette :ok_hand:t3::star_struck:

1 like

Dank je. Hij was al vrij netjes toen ik hem kocht maar ik heb een keer een NOS bezel gevonden en die erop gezet :sunglasses:

1 like

19 likes

17 likes

Goedeavond!!:watch:

22 likes

Groeten
Rutger

18 likes

Vanavond de Seiko Lord Quartz :slightly_smiling_face:

14 likes

Red cross :octopus:

21 likes

Vanavond deze NA, de King Seiko J14102 uit mei 1963 in nog prachtige staat. Zeer tevreden mee, ondanks dat het horloge kwam met een gebroken veer. Maar dat is allemaal weer hersteld.

18 likes

Goedemorgen,

Vandaag deze stoere Enicar met compressorkast om.

Op de wijzerplaat staat: t< 25 mc.
Een andere manier om aan te duiden dat er tritium gebruikt is, voor deze had ik dat nog niet eerder gezien.

8 likes

Goedemorgen,

Mooie dag allemaal!!:watch:

7 likes

Hemelsblauwe uit de lage landen :yum:

… speciaal voor @domega :disappointed_relieved:

7 likes

Goedemorgen,

Timex quartz jumping minute:

Prettig weekend.

:ukraine:

2 likes