Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

Goedemiddag, met Certina jaren 50

Certina heeft gisteren voor het eerst een nieuw kostuum gekregen; hij liep 75 jaar in dezelfde outfit, tot op de draad toe versleten, dus het werd echt tijd voor iets nieuws.

Hij heeft ook een nieuw glas gekregen.

18 likes

Probeer wel bezig te blijven; je hebt wel een voorraadje nodig. Zo lang duurt het niet. Ik ben nu de laatste zes weken met kasten bezig. Ik was eerst met de uurwerken bezig; dan loop je wel een risico dat je dag verpest wordt. Daarom ligt het al een week of zes stil en ben ik aan de kasten begonnen.
Eerlijk gezegd vind ik met mijn handen werken aan die kasten het leukst. Je moet er veel doen om het te leren; daarom is het ook zo leuk om te doen. Blijven leren en ervaringen opdoen.

Ik ben nu met deze Hover bezig. Wat denk jij, kan het nog iets worden?

10 likes

Wachtend tot dat m’n grail aankomt uit Italië deze Eterna-Matic

20 likes

Dat is wel een uitdaging lijkt me…

2 likes

1991… mag die al ?

14 likes

Nog steeds deze…

15 likes

Wittnauer woensdag? Bestaat zoiets?

17 likes

Zoals @Januske67 al zegt: dat wordt een flinke uitdaging! :sweat_smile:

Hoe dan ook vind ik het altijd heerlijk om oude, vieze en beschadigde horloges opgeknapt te zien worden. Geeft veel voldoening. Ben er ook wel eens aan begonnen maar onhandigheid en ongeduld zijn dan geen handige eigenschappen :sweat_smile:

Maar ga vooral door! Ik blijf je bijdragen volgen :+1:t2:

2 likes

Ja, inderdaad, zulke kasten kom je weinig tegen, maar wel een uitdaging en zeker die 15 euro waard om eraan te kunnen prutsen. Ik ben er nu mee bezig en ik ben met de laatste koperlaag bezig. De lugs zien er al een stuk beter uit, maar je blijft het wel zien. Ik ga geen tinpasta gebruiken, want dan komt die oude tin misschien ook weer los. Daar ga ik dus nu niet aan beginnen.
Ik denk dat ik vanavond al een heel eind klaar ben.

2 likes

Je mag best een beetje onhandig zijn; je wordt vanzelf steeds handiger, dus pak het maar weer op en ga lekker prutsen. Maakt niet uit wat, als je er zelf maar plezier aan beleeft, dat is het belangrijkste.

1 like

Als ik met pensioen ga kom ik bij je in de leer…

2 likes

prachtige vintage look

1 like

Gewisseld naar deze, even de nette plunje uit, deze kleurt mooi bij blauw💙

12 likes

Heb je al eens wat geprobeerd met metalen versleten banden?

1 like

Certina bristol. Te lui voor de datum.

13 likes

Een van de weinige Seiko’s met directe datumswitch.

7 likes

Tipje van de sluier?

Nee, tot nu toe niet, wel een onderdeel ervan, een sluiting opnieuw verchroomd, dacht ik.
Heb jij nog iets?

En in welk jaar mag jij van je pensioen genieten?

Nou vooruit…kleintje dan,

1 like