Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

Datemasters die ik online zie zijn allemaal gewoon rotorautomaten, geen bumpers :thinking:

15 likes

Volgens heuerforums.com zou het een Heuer uit de jaren 50 zijn en een bumperautomaat.
Ik had een foto gemaakt en kwam op dat Heuer-forum. Volgens een kenner daar zou het horloge uit de 50s komen en is het een bumperautomaat.

1 like

Avondwissel met Pobeda

Deze Pobeda is zojuist gearriveerd. Ik heb het op eBay gekocht voor de mooie plaat en om de kast op te knappen. In het echt ziet de kast er nog redelijk goed uit. Wel heeft het een service nodig.

19 likes

Pas antiek als het 100 jaar is. Dus vintage. Of gewoon oud. :face_with_hand_over_mouth:

Deze is dame is antiek. Ca 1915. Nog met rode 12 ivm overgang van zakhorloge (12 bij de kroon) naar polshorloge (12 niet meer bij de kroon).

23 likes

Of komt het, dat je dan zelf ook antiek genoemd wordt? :innocent: :sweat_smile:

Dat gezegd hebbende, ik mag mezelf ook wel vintage noemen :rofl:

4 likes

Deze Seikomatic had ik eigenlijk gisteren al willen dragen, maar toen schoot de kroon er plotseling uit bij het instellen van de tijd. Nu was dat een kleine reparatie, maar daar had ik pas gisteravond tijd voor. Dus vandaag om de pols…

27 likes

23 likes

Niet alles wat op forums staat is waar :wink:. Dat is overduidelijk een rotorautomaat. Als ik het kalibernummer goed lees is het een AS 1581:

https://ranfft.org/caliber/728-AS-1581

Volgens Ranfft gelanceerd in 1955, dus 50’s zou wellicht wel kunnen kloppen

4 likes

Waarom wordt zo’n comment niet direct gecorrigeerd? Het is nog wel het Heuer-forum; dan zou je toch aannemen dat daar de kenners zitten.

1 like

Ja goede vraag. Ik kwam de opmerking ook tegen daar :thinking:

1 like

Het is inderdaad een AS 1581. Heb een mailtje naar Tag Heuer Zwitserland gestuurd met de vraag of ze daar iets meer weten over het horloge. Binnen 2 uur een bericht terug gehad dat de mijn vraag naar het atelier gaat waar ze voor mij dingen gaan uitzoeken. Niet verwacht zo snel reactie te krijgen.

3 likes

20 likes

Mooie kast met die bijzondere rand :hugs:

Denk er ook zo eentje te hebben maar nergens meer te vinden. :roll_eyes: Enorm schrikken toen ik de projectjes even door ging spitten, laatste 2 jaar ongelofelijk gegroeid ondanks alle goede voornemens geen defecte horloges meer te kopen…

3 likes

Leeftijd onbekend. Mag zo zijn, maar het schreeuwt Vintage!

Mooi ding! Mooi merk.

4 likes

Thanks Cav

1 like

Met een AS1130 Wehrmachtswerk.

31 likes

31 likes

Zoemende kwarts.

29 likes

24 likes