Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

Dat heb ik dus ook ondervonden tijdens mijn research. Althans, bij andere Diane’s. Dot specifieke modelletje kon ik zo 1,2,3 niet vinden.

Ik vind het in ieder geval een ontzettend leuk duikertje. Ik heb een hengeltje uitgegooid voor een opknapbeurtje en ik hoop dat het uurwerk een beetje te redden is. Anders blijft hij gewoon lekker in de vitrine voor de looks.

En hier nog eentje:

19 likes

Haha, ja ome Frits had meer mensen in dienst😜

3 likes

Vintage Invicta alarm :alarm_clock: met de originele crowns.

29 likes

En dit is er ook eentje:

17 likes

WAS er eentje…
Nee hoor, nieuw glaasje doet wonderen. Er zit een AS binnenwerk in, nietwaar?

1 like

Fijne avond allemaal!!:watch:

18 likes

Avond wissel. Nog even wachten totdat het donker een Everlight met zowel op zes als op twaalf een werkend lampje…

Licht!

Hier drukt mijn zoon even behulpzaam om het knopje zodat ik een hand vrij heb om de foto te maken.

Double the fun dus deze Everlight.

33 likes

Wissel met Giroxa.

28 likes

Serieus mooi hoe dat licht op de wijzerplaat schijnt. Ik ben niet snel jaloers, maar dit is serieus speelgoed! :ok_hand:t3:

4 likes

Mooi exemplaar deze Giroxa - in mijn herinnering gebruikte men er prima uurwerkjes :nerd_face:

1 like

Tja, wellicht te verklaren door de standaardisatie die Gruen nastreefde. Deze bandaanzet is denk ik 5 ligne. (10 a 11mm) Ze verkochten zelf ook de ribbon band in een aantal maten:

Net wel de bezel en glas eraf getikt. Was een buitenproportioneel hoog plastic pukkel glas. Brrr. Dit was het teken dat ze een lentille glas verdiend. :sweat_smile:

6 likes

Op de kleintjes letten…

14 likes

Ah, dat klinkt logisch :+1:

Oef, ook weer een die bij zo’n luie horlogemaker is geweest met alleen punaises op voorraad :see_no_evil::see_no_evil:
Die verdient inderdaad een mooi laag glaasje :ok_hand:

2 likes

24 likes

32 likes

Er zit een UT 6325 in.

Leuk detail is dat er twee verschillende aantallen jewels zijn te lezen op de bruggen: 17 jewels en 21 jewels.
Ik heb ergens gelezen dat dat vroeger wel vaker voorkwam.

14 likes

Goedemorgen!

Tropical dial vandaag.

21 likes

Ze is weer terug op het nest :melting_face:

21 likes

Vandaag de Olma met Venus 170

27 likes