Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

Mooie kleur van deze wijzerplaat, maakt mijn weerstand t.o.v. goudkleur even ondergeschikt :hugs:

2 likes

Vind die nadrukkelijke “chapter ring” (wat is het Nederlandse woord?) altijd erg mooi van die modellen eind jaren '60😊

26 likes

Oud kwartsje om eens te beginnen

18 likes

Fijne dag vandaag!

24 likes

Ik sta op de camping bij familie Hirsch.
Van horlogebandjes hebben ze nog nooit gehoord!:joy:

28 likes

Vandaag is het een MOVADO dagje

33 likes

Leuke zondag iedereen.

24 likes

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen!!:watch:

28 likes

Vandaag de Rolls in de garage gelaten. Alleen de Royce er uit gehaald.

26 likes

De PR516 GL vandaag.
Fijne zondag !

29 likes

Goedemorgen,

Ana-digi met gehavende gladplaat:

:ukraine:

15 likes

21 likes

28 likes

Goedemorgen HF, een Adora vandaag

22 likes

Eentje van Adolf Rapp uit Pforzheim.

6 likes

Haha, ik heb echt een Rolls en Royce. :wink:

2 likes

20 likes

29 likes

Crosspost - middagwissel

Hét ultieme oplichtershorloge van weleer - dit soort “gouden” chrono’s werden bij tankstations door een sluwe babbeltruc vaak verruild tegen contant geld, omdat ze veel duurder oogden dan ze waren. Een ongetraind oog ziet inderdaad een bijzonder luxe chronograph, mét kroontje!

Eenmaal thuisgekomen kon je wel door de grond zakken met je goede gedrag:

Als je de chrono pushers indrukt stopt het volledige uurwerk!

En dat Swiss (Made)? Daar blijkt System te staan…

Pas dan viel het kwartje. De aardige man bij het tankstation had helemaal geen haast en waarschijnlijk was hij ook helemaal niet zijn portemonnee vergeten. Hij had jou doen voorkomen dat je net de deal van je leven maakte én een goede daad verrichte in één handeling. Scam in optima forma.

Tegenwoordig stinkt men er alleen nog in op online marktplaatsen en horlogebeurzen, er wordt soms 550 of zelfs 750 euro voor gevraagd. Maar door het leuke verhaal erachter is het voor een schappelijk bedrag best een geinige aanwinst voor een horloge met een goed verhaal.

Deze is vers geserviced door de man die er níet in trapte: @basvg - al kwam hij tot de ontdekking dat dit uurwerk van een waar fabrikantje kwam in Como.

Best geinig dus - een soort manufacture :nerd_face:

23 likes

Wat een plaatje :brown_heart:

1 like