Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

24 likes

Goedemiddag!

31 likes

29 likes

Vandaag een NA, die an de week is binnengekomen. Een Seiko Cronos Special 15039.
Dit is het horloge, dat je kocht in 1963, als je toch een hoogwaardig horloge wilde hebben, maar het geld niet had voor een Grand Seiko of een King Seiko.

Een Cronos special in AGF (All Gold Filled) versie kostte toen 11000 yen, een King Seiko AGF 15000 yen en een Grand Seiko AGF 25000 yen. Het gemiddelde loon was toen 25000 yen per maand, om even in perspectief te zien, wat voor waarde het toen had. 11000 yen in 1963 zou nu een waarde van ongeveer 48900 yen zijn.

En dan kreeg je voor 11000 yen behoorlijk wat voor je geld:

  • All Gold Filled horloge (80 micron)
  • Een movement bijna gelijkwaardig aan dat van een King Seiko uit die tijd.
  • Een kast met pakkingen om vocht buiten te houden (zeker niet gebruikelijk in die tijd)
  • En een mooi horloge om te dragen… Hiermee kon je je overal wel laten zien.

Deze Seiko Cronos Special is van maart 1963. Dit horloge is destijds cadeau gegeven bij een 10 jarig jubileum bij een bedrijf.



het is duidelijk niet heel vaak gedragen, aangezien er maar weinig sleet op de kast zit, en zelfs de originele kroon zit er nog op. Het uurwerkje moet ik nog even nakijken en een wat betere reiniging van de kast komt ook nog wel aan bod. Maar voor nu gewoon even lekker genieten van dit mooie horloge…

Maar ik kan wel al wat verbeteringen ontdekken tegenover het normale Cronos uurwerkje, maar dat zal ik later weleens met elkaar vergelijken…

26 likes

17 likes

En de voorkant?

3 likes

20 likes

29 likes

24 likes

Goedemiddag…

25 likes

29 likes

Nieuw double lentille glazen glaasje in de kleine octagon. De grotere dame even om voor een test.


26 likes


Nieuwe band gekregen van @Watchstick_81 :pray:t3:

23 likes

Dat schept een band! :upside_down_face:
Staat goed en dat heb je snel gedaan :ok_hand:t3:

4 likes


23 likes

25 likes

Goedenavond vintage vrienden,

Deze week is het thema: toon je horloge met gravure of print op je caseback , lees WEL de inleiding in het topic themaweken, zodat het voor iedereen duidelijk is!

En zoals altijd, probeer te spreiden over de week, mocht je meerdere horloges hebben die aan het thema voldoen, lekker spreiden over de week.

Dit thema loopt door t-m 21-6-2026 vanaf post 1825 de zondag is zoals altijd vrije keuze dag.

En hulp met thema’s stel ik zeer op prijs, ff pb sturen en de rest doe ik :smiley:

Natuurlijk wens ik iedereen weer een leuke themaweek :+1:

2 likes

Heel erg mooi. Deze als er een voorbijkomt ook voor gaan.

2 likes

Aan de pols ziet dit er mooi uit. Met een closeup is het gewoon een vies ding om te zien.

Gelukkig zit hij om de pols en heb ik een leesbril nodig voor details…

22 likes

Goedemorgen!

31 likes