DHL E-commerce.
Ik heb in december nog een horloge verstuurd via UPS naar de UK. Netjes thuis afgehaald en de volgende dag al afgeleverd. Ging prima maar was wel prijzig, ook dankzij de verzekerde waarde denk ik.
I’ve been told a DHL express delivery from Spain to Belgium should be about 40€, but the only thing I see is 120€ and up. Why is this?
Prijzen zijn afhankelijk van het gewicht ,waarde ,toegevoegde diensten en de zona waar het land zich volgens DHL bevind.
België is zona 2 en Nederland is 3.
DHL. Het grote voordeel t.o.v. PostNL is dat er geen hand-over is naar een partner-organisatie, het proces blijft binnen dezelfde logistieke keten. Hun 1-day delivery is prijzig en geweldig, je slaapt een stuk beter
FedEx anyone? Als ik doe film met Tom Hanks mag geloven is er niks wat die gasten niet doen om een pakket te bezorgen.
Vanuit zakelijk oogpunt heb ik goede ervaringen gehad met FedEx, maar zijn die particulier actief hier?
Niet om het topic te kapen… maar met de huidige gesloten grenzen toch even vragen:
Welke optie raden jullie aan om een horloge van NL naar BE te krijgen?
Hetzij verzekerde post / koerier, hetzij koop je een Deliveroo uniform en fiets je de grens over met zo’n pizza-doos.
Ik lees hier best wel veel DHL. Nu ben ik al sinds december bezig met een zending uit Amerika; tot 2x aan toe kwijtgeraakt door DHL E-Commerce. Ook zij laten dus echt wel steken vallen!
Onlangs via UPS met goedkoopste verzend wijze binnen een paar dagen van Miami. Was echt verbaast hoe vlot dat ging.
Aaaaahhhh zat al te wachten
Maakt niet uit waar je de horloge steekt, je mag de grens niet over…
Dan vraag je toch of zij naar jou toekomen. Voor de Belgen is de grens wel open.
Ik ben zelf Belg… en jammergenoeg mogen we de grens niet meer over
Postnl is weer eens drama😢
Nu al spijt van een aantal verzendingen.
Mes meenemen in de auto, kun je mooi het laatste stukje afsnijden.
Oh, jammer. Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Was laatst een zakelijke zending kwijt uit Brazilië waarvan de pakbon in het distributie centra aldaar met andere goederen was verwisseld. Maw ik kreeg de goede bon met verkeerde goederen.
Een telefoontje en een e-mail en men ging het uitzoeken.
Ja ja die zien we nooit meer terug was mijn gedachte.
Totdat wonder boven wonder een week later het juiste pakketje alsnog geleverd werd. Het was gevonden in Venezuela en daar aangekomen met de verkeerde pakbon.
Binnen een week toch opgelost door DHL global.
Ik heb bij elke vervoerder wisselende ervaringen.
- UPS eigenlijk de enige waar het tot nu toe altijd goed is gegaan.
- PostNL gaat meestal goed. Soms wel wat (erge) vertraging, maar alles is tot nu toe wel (goed) aangekomen.
- DHL ook meestal goed, maar wel een keer een groter pakket (een warmtepompunit) die ik zelf mocht ophalen bij het depot (zogenaamde bezorgpoging geweest, wat dus niet het geval was) en die heel erg beschadigd was.
- FedEx wisselend. Meegemaakt dat het vlekkeloos ging (vanuit EU-land volgende dag voor 12 uur bij je thuis) en ook een keer meegemaakt dat het pakket een retourtje China erbij kreeg (hele verhaal hier)
Je moet dus gewoon een beetje geluk hebben denk ik