Ik vond t juist tegenvallen. Die Duitser met de
banden (die met de snoepjes) stond er niet en ook
die andere Duitser met de vele onderdelen en
gereedschappen niet. Qua horloges een hele hoop
gezien die er twee beurzen geleden ook al lagen.
Met een hele dikke smile teruggereden van de
Rikketik naar huis!!!
Mijn eerste, met dank aan Edwin, maar ook aan Marc
(tu).
Deze gaat heel veel polstijd krijgen!
Ik stond er dit keer zelf niet want had te weinig voor een standje en mijn vader had ook weinig nieuws maar ben wel even geweest met mijn neef die seiko’s verzameld en een leuk 5je heeft gekcht voor €25.
Vond het best een goede beurs , had eea meegenomen om te ruilen en heb dan ook 1 uur staan onderhandelen met een engelsman maar we kwamen er op gegeven moment op een 100 euro niet uit helaas echter heb ik ngo een prachtige grote Longines stemvork gekocht met longines doosje en clip voor €100 , echt een koopje vind ik dus ze zijn er nog steeds, veel vragen,scherp bieden en weglopen als de prijs niet bevalt .
tsja ik kreeg zelf ook veel onaardige reacties. Zoals, je kijkt wel maar je koop tniet of ik mocht een horlgoe niet nogmaals bekijken als ik het een tweede maal zou willen zien om eventueel tot aankoop over te gaan. In dat geval wens ik iemand een fijne dag en ga ik ervandoor, want met dat soort mensen wil ik niet onderhandelen.
Heb ook vaak zat mensen gehad die mij een zakhorloge niet lieten openen, maar er zelf mee stonden te klooien als wat omdat ze er niets vanaf weten. Laat het dan gewoon over aan en kenner zou ik zeggen…
verder heb ik behoorlijk vaak pogingen gedaan af te dingen, maar van 140 naar 130 vind ik geen afbieden…
Verder nog wat leuke aankopen gedaan. Leukste was wel een antiek Engels.
Het betreft een massief zilveren snek zakhorloge uit 1882 met dubbele kast en snek uurwerk met ankergang. Dubbel kast en stofdeksel zijn beide aanwezig, iets wat weinig voorkomt. Ook zijn de nummers in de kasten identiek, dus ze horen echt bij elkaar. Dit soort uurwerken treft je normaliter niet aan in dit soort dubbele kasten, maar door de late datum hoort dit er echt bij. De snek heeft een defect in de snek kegel(waarschijnlijk veertje in snek)en een van de ‘banking pins’ van het anker is zwaar verbogen en zal waarschijnlijk breken bij het terugbuigen, dus zal vervangen moeten worden. Balans, balansveer en snek ketting zijn beide in goede staat.
Ach ja, voor het luttele bedrag van 40 euro hoort u mij niet klagen.
Kreeg studentenkorting, omdat de man het geweldig vond dat er ook nog jongeren zich met deze hobby bezighouden, dus hij gunde mij het horloge van harte.
Restauratieverslagje kom top het forum t.z.t.
verder nog een engels snek zakhorloge voor ene oom van mij en een Waltham omgebouwd zakhorloge. Ook nog wat belachelijk goedkope gereedschapjes(bergeon dames werkhouder, minuutpijpklemmer, etc… voor 2 euro)