Wie heeft er ook een speedmaster

Heb twee keer een Speedy Pro gehad en ik vind het echt een van de mooiste horloge’s die er ooit gemaakt zijn, qua icoon op hetzelfde level als een Rolex Sub. Maar ik kon er niet aan wennen, ik vond het allemaal net te kwetsbaar.
Maar nogmaals, echt heeeeeeeeeeeeel mooi en heeeeeeeeeeeeeel gaaf!

Mijn eerste

Mijn tweede

speedmaster date:

Speedmaster Professional cal. 321 uit 1968:

Hallo Rombo, de 68 pre-moon Speedmaster is een uitstekende aankoop.
Naar mijn mening een colectors item.

Ik denk een redelijk zeldzame combinatie:

105.012
145.012
376.0822

2 likes

Ikke ook. 1973-er. Gekocht bij Wesselink en Vreeker.

Menno

Vervlogen tijden…

Twee zelfs

Laat ik de racing nog eens verschijnen.

Speedmaster professional

Speedmaster Broad arrow. (future classic)

Net gekocht. kon natuurlijk niet achter bllijven
wat een wereld horloge. en wat een koopje!!!
cal. 3303 chronometer

Dag louis ik had een vraag wat bedoel je met te kwetsbaar?

Ikzelf wacht namelijk de goede kans af om een professional te bemachtigen tezijnertijd.

Ik zou het graag willen weten omdat ik al wat problemen achter de rug heb gehad met 2 seamasters.

Ben dus benieuwd.

Vriendelijke groeten.

N.Visser

Een pre-pro met 321 cal,

Ik heb er ook een :slight_smile: cal861 eind jaren 80

Ik heb er geen maar wil er graag een kopen samen met mijn vader. Het mag best een oudje zijn als hij maar in goede staat is en niet al te duur is (Ik ben maar een arme student :wink: ). Het is een icoon die ik graag zou willen bezitten!

Gr. Mark

De speedmaster is niet zo kwetsbaar.Anders had de nasa er niet voor gekozen.

In oktober 1964 stuurde NASA twee medewerkers erop uit om met de opdracht om 12 horloges met chronograaf functie te kopen. Deze horloges moesten gewoon “on the shelf” bij een juwelier gekocht worden. Het budget voor de 12 chronografen was $2600,00. Uit kostenoogpunt (!) werden er geen armbanden bij gekocht. Horloges van de volgende merken werden gekocht: Benrus, Bulova, Elgin, Gruen, Hamilton, Longines, Luchin Piccard, Mido, Omega en Rolex.

Deze horloges werden aan een ware foltertest onderworpen, en slechts 1 horloge doorstond al deze tests glansrijk, inderdaad, de Omega Speedmaster. Kort daarop bestelde het “Manned Spaceflight Center” 12 stuks Speedmasters (tegen een prijs van $ 82,50 per stuk) bij de Omega importeur in New-York. Omega zelf kwam pas veel later (april 1966), toen hun horloge al in de ruimte was geweest, erachter dat NASA de Speedmaster had uitgekozen als standaarduitrusting voor de toekomstige Gemini- en Apollo-programma’s.

Ik ben hard op zoek naar mijn eerste “grote” aanschaf.

Speedmaster staat al heel lang op het lijstje.
Probleem dat ik heb :
datum is voor mij erg belangrijk (tijdens mijn werk moet ik zeer vaak de datum noteren, en het kijken op de pols is dus automatisme)
echter vindt de day (-date) minder fraai.

Vind met name het model op het 1e plaatje in de eerste post (met de rode accenten) supermooi, maar mis daar wel de datum.

Sommige modellen seamaster kunnen me echter ook bekoren.

Andere optie is de Tag Heuer Carrera (Carrera Automatic Chronograph Tachymetre
CV2014.BA0786)

Hebben jullie suggestie voor een bepaald model Speedmaster wat aan mijn voorkeuren zou voldoen?

Wat vinden jullie van Tag Heuer vs. Speedmaster?

Hartelijk bedankt voor de info.

Ik heb de benoeming kwetsbaar serieus genomen.

Omdat ik zelf al problemen heb gehad met 2 seamasters en werd door sommigen ook voor gek verklaard terwijl je met de allerduurste merken ook voor schut kan gaan vandaar mijn vraag.

Maar nogmaals bedankt nu hoef ik één van mijn grails niet af te strepen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Nog een stukje geschiedenis

De Speedmaster is het eerste en enige horloge dat op de maan is gedragen. Bij de - bijna helemaal mislukte - Apollo 13 missie is een Omega Speedmaster cruciaal geweest in de timing die nodig was om de 3 astronauten vanuit de ruimte weer heelhuids op aarde te krijgen.

Het vorige stukje geschiedenis over welke horloges allemaal de revue gepasseerd
hebben voor ze bij de speedmaster uitkwamen kende ik niet.

Maar de geschiedenis over het belang van de speedmaster om veilig terug op aarde te keren ken ik wel.

Ikzelf heb een seamaster prof 300m chronometer swordhands
Laten repareren en servicen en ben van plan om deze te verkopen of te ruilen tegen een speedy prof.

Maar om meer te weten te komen over de geschiedenis van de speedmaster is natuurlijk altijd mooi meegenomen als je er naar op zoek bent.

En een horloge waar een leuke geschiedenis aan vast zit is voor mij wel een duwtje
in de rug om er wat meer vaart achter te zetten.

Bedankt voor de info.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.