Wie heeft zijn Alpha sub nog?

Ik vraag me af wie eerder verzuipt, de Alpha of de duiker.

1 like

Zelf wel een Alpha chrono gehad
 de wannabee " Rolex paul newman panda". Best een mooi horloge , nooit mankementen gehad en m’n vriendin vond het zonde dat ik hem weg deed
 Qua looks gaaf maar ik kon na een paar maanden hier op het forum natuurlijk al niet meer leven met quartz of hommage
 (Helemaal horloge snob geworden :stuck_out_tongue::wink:) jullie zijn een slechte indruk.

Verder even inhaken op de duiker opmerkingen
 30m is genoeg
 Voor de pats is het wel leuk en het gevoel
 Je moonwatch komt ook nooit op de maan :wink:

2 likes

Zal mij jeuken. Vrijwilligers hier??

1 like

Leuk topic !
Ik heb toentertijd 8 van gekocht. Leuke actie ook van het forum toen !
Uitgedeeld aan m’n collega’s, dochter en m’n zusje. En met vooruitziende blik, ééntje apart gehouden voor reserve onderdeeltjes. Soms valt er namelijk wel eens een onderdeeltje af, bijvoorbeeld de indexen zitten niet goed vast en ook is wel eens een rotor losgeraakt. De uurwerkjes zijn trouwens echt heel erg leuk. Ik heb in “Armani’s” van €400,- véél grotere meuk zien zitten.
Het glaasje is verre van krasvast. De kast daarentegen is verrassend stevig. De meegeleverde stalen banden heb ik aan andere horloges gemonteerd en doen het gewoon goed, hoewel ze een lichte neiging tot uitrekken hebben en dan los om de pols gaan zitten.
Maar OK, sommige lopen nog steeds, en zeker mijn zus draagt hem vrijwel dagelijks (en dat is hem aan te zien ook)
Eigenlijk gewoon een pruts horloge dus. Maaarrrr, het kost ook niets en dus Ongekende prijs/kwaliteitverhouding !

Ik had een onderdeeltje niet meer (weggesprongen uit m’n donor uurwerk :blush:), hebben ze me dat gratis opgestuurd, zodat ik het horloge nog kon repareren !
Mijn dochter heeft nog vaker iets bij Alpha gekocht. Eén keer ging er iets mis. En wat denk je ? Ongekende service ! Direct een andere opgestuurd en zeer snelle communicatie. Dat heb ik (als bezitter van verschillende dure merken) echt wel eens anders meegemaakt.

De “hommage <-> nepper” discussie is hier al 12.000 keer gevoerd (conclusie is geloof ik dat het alleen mag als het duur is of als er Steinhart op staat
:slight_smile:)
Mijn idee over Alpha:
Zolang Alpha er “Alpha” opzet en geen “Rolex” vind ik het net kunnen. Mijn dochter en zusje weten inmiddels de charme van een automaat en een bak met tandwieltjes en hebben de IKKI afgezworen. Op een dag, als ze het kunnen/willen betalen zullen ze hierdoor ook vast wel een keer de stap naar kwalitatief betere merken gaan maken.

9 likes

Ahaaa

Ik duik meestal tot 20m, maar ik zwem dan zo hard dat mijn klokkie 200bar moet kunnen weerstaan. Voordeel is ook dat je binnen 10min door je lucht heen bent (ook 200bar, dus horloge in de tank is geen enkel issue), kan ik weer lekker aan het bier.

Wat een haat en opgekropte woede, Louis.

Alles wel thuis??

1 like

Haat? Woede? Jij snapt het. Echt!

Volgens mij heeft hctpg hem ooit getest onder water. Hij kwam echt ver :grin:
Staat ergens in de gedrochten van dit forum

1 like

HCTPG, wie kent hem nog?

1 like

Horlogeopa

2 likes

Ach, zo’n Alpha is zo slecht nog niet.
Want zeg nu zelf, wie is er nou zo gek om een bakje met
radertjes om de pols te knopen en hier dan ook nog grof geld
aan uit te geven?
Dat zijn er meer dan Alpha bezitters :laughing:

2 likes

:cold_sweat:

1 like

Ja hoor Dreski ! Ik heb hem ook nog - ze zullen het niet graag horen, de “hogepriesters”, maar de mijne loopt ook nog fantastisch !
Heb daarna zelfs nog een “Kermit” gekocht.
Ook een Seamaster hommage, waarvan mijn horlogemaker haast omver viel van de (goede !) kwaliteit van die band !
Ook een “speedy” gehad, maar dat was maar een matig horloge. Is nu ook weg :wink:

Maar die Alpha subs ! Nee hoor, die zijn écht goed.

1 like

Das HansCP
en dat was net als ons Louisje een cynicus en liefhebber van een milde vorm van sarcasme.:laughing:

Volgens mij was hij ook samen met Henrik de oprichter van het NRVK (Het Nederlands Replica Vergooi Kampioenschap)

Dat dan in tegenstelling tot mijn Omega Speedmaster die er steeds mee kapte en die ik toentertijd uit pure nijd weg heb gegooid. Achteraf dom geweest, als je nou ziet wat een Speedy doet, ook als hij een beurt nodig heeft. Maar goed, ik verkoop geen slecht werkende rommel aan anderen.

Chris Winter ?

Ach, ik heb een vriend die nooit in z’n leven meer dan 100 Euro uit gaat geven aan een horloge, en die loopt al jaren met in Turkije gekochte replica’s en hommages om de pols. Allemaal Chinese meuk, en hij gooit ze weg als ze kappen. Die man krijg je echt niet aan een serieus horloge, maar hij vind z’n chinese automaatjes tof. En zolang er inderdaad een ander merkje op staat is dat prima. :slight_smile:

Nee. Een Omega Speedmaster.

1 like

Dat je dat nu pas door hebt :joy::joy:

1 like

Tadaaaa ! ! !

[URL=http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/ALLERLEI%202/sized_APLHA_zpszjzprd50.jpg.html][/URL]

11 likes