Wie helpt mij, Russisch horloge

Ik heb dit horloge ongeveer 20 jaar geleden gekocht tijdens zakenreis naar St.Petersburg. Dit zou een bekend Russisch merk moeten zijn. Kocht het bij een juwelier voor 200-300 US dollar. Wie herkent het merk? Helaas loopt het niet meer. Waar zou ik dit kunnen laten repareren? Volgens is het geen automaat maar een winder. Ben benieuwt wie mij kan helpen.

1 like

Je zou denken dat je daar na 20 jaar toch wel achter gekomen bent.
Ja het is een handwinder.
Ik weet niet of forumlid Vouwfietser nog actief is maar hij is zeer kundig met Russische horloges.

4 likes

@vouwfietser

Check even dit topic, gewoon even langs gaan bij een horlogemaker.

Nee met een Russisch horloge kan je vaak niet gewoon even langs gaan bij een horloge maker. Dat is toch een beetje een niche, niet iedereen heeft daar zin in of heeft onderdelen liggen of kent de weg naar onderdelen.

mmmm bijzonder hoe u dat ziet, kwestie van even vragen bij het eerste contact toch ?
Er staan voldoende horlogemakers in, en zoals u ziet is er ook al een forumlid (vouwfietser) getagged.

Gewoon even contact zoeken en vragen staat immers vrij.

Behalve dat doet u al de aannname dat er iets vervangen moet worden, terwijl het wellicht gewoon een goede schoonmaakbeurt en smering genoeg is om het uurwerk weer op gang te krijgen.

Vouwfietser had ik zelf al aangedragen, heb alleen een hekel aan taggen van forumleden dus dat heb ik daarom niet gedaan.

Ik neem overigens niet aan dat er iets vervangen moet worden ik weet niet hoe je daarbij komt.
Maar mocht het wel zo zijn is het handig dat de horlogemaker dat onderdeel dan wel heeft of kan bezorgen.

Het is een Poljot met 3133 caliber. Een optie is om via Duitsland Julian Kampmann te gebruiken voor onderhoud.
https://www.poljot24.de/

Dat is helemaal niet bijzonder, @PLP heeft gewoon gelijk, er zijn een heleboel horlogemakers die zich niet willen wagen aan Russische calibers.

4 likes

I stand corrected :wink:

1 like

Het uurwerk is in principe gewoon een VJ 7734 Dus dat zouden de meeste horlogemakers wel moeten kunnen. Maar het merk zal ze ongetwijfeld afschrikken

Is een Poljot 3133. Zeer bekend inderdaad. En afgeleid van de Valjoux zoals @koekoek al zegt. @vouwfietser heeft volgens mij liever geen chronografen. Je kunt iedere horlogemaker vragen, maar onderdelen kan een probleem zijn. Ik stuur ze zelf naar Poljot24. Een betrouwbaar adres. Duurt wel een tijd maar wordt goed en voordelig uitgevoerd. Stuur mij anders maar pb voor info.

Excuus @sq100 Mark. Ik lees nu dat je het al noemde. :wink:

1 like

Leuke Poljot, die zeker een service verdient. Je hebt hem wel netjes gehouden in de jaren.

Bezit meerdere horloges en heb hem eigenlijk vrij weinig gedragen omdat ik hem te mooi vond…:slight_smile:

1 like

Grappig, ik draag Poljots omdat ik ze mooi vind! :wink:

Och als je er maar plezier aan beleefd.
Dit is een leuk exemplaar inderdaad, en zeker met die historie. Nooit wegdoen!

1 like

Laten servicen en dragen dat ding!

8 likes