Wie kan mij iets over deze Tevo vertellen


Bovenstaande horloge geërfd. Ik vind hem prachtig maar ik ken het merk verder niet. Het verhaal gaat dat mijn Opa hem heeft gekregen van een Amerikaanse familievriend.

Wie kan mij iets van het merk “Tevo” en de werking van het horloge vertellen? Op de achterzijde staat “18K 0,750”, is de kast van goud is het ‘gold plated’? En wie weet iets van het uurwerk? Veel vragen, sorry daarvoor. Op internet vind ik maar bar weinig. Alvast bedankt.

4 likes

is in het horloge merkenregister opgenomen:

1 like

Meestal volgoud. Maar chronograph suisse zijn vaak heel dun goud, hol en dus kwetsbaar. Heb je foto’s van de stempels?

De jouwe is optimisch nog wel heel mooi.

Zou je het willen gaan dragen zou ik m laten servicen.

1 like

Dit is de achterzijde met stempels.

Dun 18k dus. Verwacht geen megabedrag aan goud. Zou deze tussen de 500 en 750 schatten op basis van vergelijkbare horloges op catawiki en ebay.

Met wat geluk richting de hoge kant of zelfs meer omdat ie me mooi gepreserveerd lijkt.

Je moet net de juiste treffen.

1 like

Dank. Het gaat mij ook niet om de waarde, ben ‘gewoon’ geïnteresseerd in het horloge.

Ik vraag mij ook af wat de buitenste zijde met nummers betekenen. Weet jij dat?

Altijd goed om te weten wat iets waard is voor je m in een la gooit.

Op de plaat?

Excuses, inderdaad op de plaat.

Het is een chronograaf, dat weet ik. Ik heb ook gelezen dat je met sommige chronografen m.b.v. die getallen de afstand tot bijv. een kanon kon bepalen (o.b.v. de snelheid van het geluid). Maar dat lijkt mij met deze wijzerplaat niet…

Ja. Lijkt een zelfde kast.

Ik ben van plan om hem de gaan dragen. Dus zal ook je tip navolgen om hem de laten servicen. Hopelijk kan ik via dit forum een goed adresje voor vinden in Amsterdam.

1 like

Wel trakteren op een mooie leren band… dat verdient dit horloge zeker