Wie kent het kalibier van deze Lemania?

split-time Schreef:

Wow, daar zit interessant materiaal tussen!

Groet, Matthijs

Ja,dat idee heb ik ook wel,ik heb een vrij grote verzameling uit een erfenis gekregen omdat de familie er geen interesse in had en een hekel aan Duits oorlogsspul had,dit is nog maar een klein deel ervan,ben aan het uitzoeken wat het allemaal is en of het misschien intressant is,van een aantal dingen heb ik al begrepen dat ze bijzonder zijn.
Er zijn er ook een paar niet lopend of hebben nieuwe onderdelen nodig.
Groet,
Gerard.

Nou,nou, prachtig spul hoor.(tu)
Dat Lange & Sohne piloten horloge mag je wel in een kluis leggen.
Ik zie ook een Hanhard polshorloge geloof ik, het zakhorloge met het diehoekje met een rondje er in is een Alpina of Dugena.
Duits matriaal is zeldzaam, dus kostbaar, na de oorlog zijn veel Duitse tekens uit de horloges verwijderd, dus er zjn er niet meer veel van over.

diashock Schreef:

Nou,nou, prachtig spul hoor.(tu)
Dat Lange & Sohne piloten horloge mag je wel in
een kluis leggen.
Ik zie ook een Hanhard polshorloge geloof ik, het
zakhorloge met het diehoekje met een rondje er in
is een Alpina of Dugena.
Duits matriaal is zeldzaam, dus kostbaar, na de
oorlog zijn veel Duitse tekens uit de horloges
verwijderd, dus er zjn er niet meer veel van over.

Ik zal morgen of zo nog wel een albumpje maken er is nog wel wat meer,ik heb nog een Lange&Shöne maar dan een groot zakhorloge van zilver met links een wijzerplaat waar ab en auf boven staat,en daarnaast nog een extra seconden wijzerplaat en achterop een super gedetailleerde Duitse adelaar met een M (van Marinine) en daaronder een nummmer en daaronder nog een nummer wat met een M begint,een heel mooi en apart uurwerk.

diashock Schreef:

Nou,nou, prachtig spul hoor.(tu)
Dat Lange & Sohne piloten horloge mag je wel in
een kluis leggen.
Ik zie ook een Hanhard polshorloge geloof ik, het
zakhorloge met het diehoekje met een rondje er in
is een Alpina of Dugena.
Duits matriaal is zeldzaam, dus kostbaar, na de
oorlog zijn veel Duitse tekens uit de horloges
verwijderd, dus er zjn er niet meer veel van over.

Ik zal morgen of zo nog wel een albumpje maken er is nog wel wat meer,ik heb nog een Lange&Shöne maar dan een groot zakhorloge van zilver met links een wijzerplaat waar ab en auf boven staat,en daarnaast nog een extra seconden wijzerplaat en achterop een super gedetailleerde Duitse adelaar met een M (van Marinine) en daaronder een nummmer en daaronder nog een nummer wat met een M begint,een heel mooi en apart uurwerk.Ik kreeg een melding dat dit spam zou zijn,nou dat is het niet,gewoon op jullie site gemaakt zonder toevoegingen.

Er zitten inderdaad een paar heel mooie tussen die je niet vaak tegenkomt.
De Hanhard zou ik ook nooit wegdoen, prachtige horloges zijn dat.
Veel plezier met het uitzoeken en bedankt voor het delen van de plaatjes!

mvg