Wie komt er in Swach store 010 / 020 of 030

marnix.moed Schreef:

vind die hypnotiserende zwart witte rotor leuker
:smiley:

Is ook heel leuk :~

marnix.moed Schreef:

WilSeiko Schreef:

. Omdat hij in NL nog

niet leverbaar was had ik hem nagemaakt voor op
mijn Samsung Gear smartwatch. Maar dan
squarified
zeg maar:

gaaf dat de gear zoveel aanpassingsmogelijkheden
heeft. mn omate heeft voor zo ver ik weet geen
customizable clockscreens :frowning:

ziet er namelijk best leuk uit wat je gedaan hebt.

Iedereen die een béétje met Photoshop overweg kan, maakt elke gewenste plaat en wijzers voor de Gear. Ik had voor ‘mijn Sistem51 design’ een foto als half transparante laag eronder gezet, en dan is het een kwestie van overtrekken.
Overigens is het voor de Gear v2 wellicht niet zo eenvoudig, die draait op Tizen (een OS van Samsung). Kwade tongen beweren dat Sammie zo geld probeert te maken van de verkoop van digitale wijzerplaten.

WilSeiko Schreef:

Iedereen die een béétje met Photoshop overweg kan,
maakt elke gewenste plaat en wijzers voor de Gear.

Dat snap ik, maar dat je ook passende wijzers hebt, vind ik top.

Overigens is het voor de Gear v2 wellicht niet zo
eenvoudig, die draait op Tizen (een OS van
Samsung). Kwade tongen beweren dat Sammie zo geld
probeert te maken van de verkoop van digitale
wijzerplaten.

Maar natuurlijk. Das toch slim. Ik zou een freeware wijzerplaten app uitbrengen en daarna in-app aankopen als je er meer wilt :stuck_out_tongue:

Vandaag is de Swatch Sistem51 SUTS401 aka Sistem Blue binnengekomen. Na een door mij geplaatst verzoek -zie hiervoor- door een zéér hulpvaardig forumlid Andamanen aangekocht in Swatch Store Amsterdam. En supersnel verstuurd.

En wat is het een mooie klok! Onvoorstelbaar, een automaat met gangreserve van 90 uur voor € 130. Mijn eerste indrukken zijn positief.

De band is van een soort sillicone die zeer prettig aanvoelt, waarop stiksels zijn aangebracht voor een leuk contrast. Let op: de band is niet op alle modellen gelijk. Op één of meerdere andere modellen zit een stuggere band.
Het opwinden van het mechanisch uurwerk gaat verrassend soepel, daar kunnen duurdere merken nog wat van leren (imho).
Het doorzichtvenster geeft een leuk inkijkje in het kloppende hart van het revolutionaire binnenwerk.
De lumen is redelijk te noemen, maar verwacht geen Seiko Sumo feestverlichting. Bij de Sistem51 zijn de wijzers en 12 uurmarkers op de wijzerplaat bewerkt met lumen.

Kan ik dan geen nadelen noemen? Jawel: 30 meter water resist is niet bijster veel.

De praktijk zal nu leren hoe nauwkeurig deze roboclock loopt.

Genoeg gepraat, de plaatjes waaronder een foto van dit horloge naast het Sistem51 ontwerp dat ik voor mijn Samsung Gear heb gemaakt (voor liefhebbers met een Gear te downloaden op Gearfaces
http://gearfaces.com/swatch-sistem51/
)

Bedankt voor het kijken!

.

Gefeliciteerd.:slight_smile: Sistem Blue is ook erg fraai.

Trouwens dat sterrenbeeld is een bestaand sterrenbeeld ?
en was er bij Swatch een reden voor dit te kiezen ?

Nee, is geen bestaand sterrebeeld. De rode punten geven de plekken van de jewels aan. De witte punten geven de laspunten aan. De lijnverbindingen zijn gemaakt om het op een sterrenbeeld te laten lijken in gedachtenis van Copernicus. Revolutie is het stokpaardje bij deze serie en Copernicus beweerde dat de aarde niet het middelpunt van ons zonnestelsel was, maar de zon.

ah… op die fiets
geeft toch weer een andere kijk op dat design

:~

Vintage1982 Schreef:

Nee, is geen bestaand sterrebeeld. De rode punten
geven de plekken van de jewels aan. De witte
punten geven de laspunten aan. De lijnverbindingen
zijn gemaakt om het op een sterrenbeeld te laten
lijken in gedachtenis van Copernicus. Revolutie is
het stokpaardje bij deze serie en Copernicus
beweerde dat de aarde niet het middelpunt van ons
zonnestelsel was, maar de zon.

thx 4 sharing. dat wist ik nog niet. mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt. ik ben t namelijk nergens anders tegengekomen. alleen feitjes over aantal onderdelen enzo, maar niet over de wijzerplaat.

WilSeiko Schreef:

Vandaag is de Swatch Sistem51 SUTS401 aka Sistem
Blue binnengekomen.

proficiat! de stugge lederen band zit dacht ik alleen op de zwarte. wit, blauw en rood hebben allemaal n systhetisch bandje.

Die zwarte is trouwens een stuk “cleaner” zonder die overbodige stippellijntjes,
die zou ik zo eerder aanschaffen
zit er trouwens lume op of zijn de wijzers e.d.
wit afgelakt ?

Carpe tempus Schreef:

Die zwarte is trouwens een stuk “cleaner” zonder
die overbodige stippellijntjes,
wit afgelakt ?

Niet alleen plaatjes kijken he. :wink: Staat keurig beschreven door WilSeiko.

"Bij de Sistem51 zijn de wijzers en 12 uurmarkers op de wijzerplaat bewerkt met lumen. "

dreski Schreef:

Carpe tempus Schreef:

Die zwarte is trouwens een stuk "cleaner"
zonder

wit afgelakt ?

Niet alleen plaatjes kijken he. :wink: Staat keurig
beschreven door WilSeiko.

"Bij de Sistem51 zijn de wijzers en 12 uurmarkers
op de wijzerplaat bewerkt met lumen. "

@ Carpe Tempus: grappig is dat je de stippellijntjes wel ziet, en de tekst over de lumen niet…:#
Dan lijkt het me duidelijk dat de stippellijntjes je storen, dus die niet doen!

dreski Schreef:

Carpe tempus Schreef:

Die zwarte is trouwens een stuk "cleaner"
zonder

wit afgelakt ?

"Bij de Sistem51 zijn de wijzers en 12 uurmarkers

gemak dient de mens :)o … mea culpa

Héél erg interessant :~

Pfoe…dat weet ik echt niet meer. Ik heb heel veel artikels gelezen en flink wat reviews. Daar heeft het ergens bijgestaan. Was in het Engels, dat weet ik nog wel.
Google maar eens op Sistem51 weld points Copernican. Dan ben je op de goede weg.

Carpe tempus Schreef:

dreski Schreef:

Carpe tempus Schreef:

zit er trouwens lume op of zijn de wijzers
e.d.

wit afgelakt ?

"Bij de Sistem51 zijn de wijzers en 12
uurmarkers

gemak dient de mens :)o … mea culpa

Kweenie hoe het zit met Swatch, maar er zijn merken waarbij ze de ene uitvoering wel voorzien hebben van lume en bij een andere weer niet. Dus kan me de vraag wel voorstellen als ie specifiek bedoeld is voor de zwarte versie. En ik kan bevestigen dat die ook lume heeft op wijzers en indexen.

Betreft de blauwe, wat Carpe Tempus zegt :+

Vintage1982 Schreef:

Pfoe…dat weet ik echt niet meer. Ik heb heel
veel artikels gelezen en flink wat reviews. Daar
heeft het ergens bijgestaan. Was in het Engels,
dat weet ik nog wel.
Google maar eens op Sistem51 weld points
Copernican. Dan ben je op de goede weg.

Met het trefwoordje dial kwam ik o.a. deze tegen http://monochrome-watches.com/swatch-sistem51-review-2/
Ik heb de stipjes van de 4 modellen met elkaar vergeleken en ze komen precies met elkaar overeen.

Dergelijke details vind ik geweldig. Ik vond het al zo mooi dat de datum op m’n zwarte als een wit balletje in een cirkel meedraait. Met de wetenschap van de laspunten en de witte balletjes waardeer ik het design nog meer. Bedankt voor het delen!! :)-D

Wat ik persoonlijk anders had gedaan is het design van de blauwe en de rode. Van de rode vind ik het mooi dat de datumschijf zwart is en de cijfers rood. Ik had dan de blauwe een ander design van “sterrenstelsel” gegeven, waarbij de datum met als de zwarte versie ook een wit rondje is en die met een lijntje laten verbinden.
Wel vind ik het bijzonder leuk van de zwarte en rode dat de indexen random als sterrenstelsels met lijntjes lijken te zijn verbonden, maar zodanig zijn geplaatst dat ze onopvallend precies de indexen in het donker vormen.

En de witte, ik vond em eerst maar helemaal, maar dan ook helemaal niks. Die willekeurige kleurige stipjes… ik heb daar helemaal niks mee.
Nu ik weet waar de stipjes voor staan en dat ze de datumschijf ook een kleurtje hebben gegeven, zie ik het haast als een soort functioneel kunstwerkje. Daar hou ik wel van. Dat het niet alleen kunst/mooi is, maar ook een betekenis/functie heeft.
Ik weet wel dat die designs van Swatch geregeld hoog gewaardeerd worden, maar dit is de eerste keer dat ik het zelf ook zo ervaar.

Sistem51 designer(s?)::}:}:}

Weet iemand of er namen zijn verbonden aan het ontwerp (uurwerk/wijzerplaat/achterzijde-rotor)?