Wie maakt des avonds ook zijn horloge klaar voor de volgende dag

Yep, ongeveer om de dag een ander horloge, dus de handopwinders leg ik dan de avond ervoor op tijd klaar.
Wel zo handig, ipv met je suffe kop de datum/tijd te moeten opzoeken :sleeping:
En nee, ik kies niet iets uit voor bij een outfit… (zijn toch allemaal duikers op staal, lekker belangrijk)…

Nee niet echt, nu heb ik lekker uitgedund maar toen ik meer keuze had deed ik dat ook niet.

Ik wissel wanneer ik wat anders wil en dat kan elk moment zijn.

'S avonds is de ABN Amro op de Coolsingel gesloten dus dat wordt lastig.
Mn Invicta 1953 hou ik thuis dus ik heb wel altijd een alternatief. (Met schroefkroon)
De Invicta is ook geen kluisligger, die wil léven. Die wil wabi sabi !

Ja, erg goed! Loopt netjes is goed afgewerkt en ondanks het feit dat ie best chuncky is draagt het comfortabel :ok_hand:

1 like

In geen geval. Heb ik ook geen tijd voor want ik spreek de hele avond met mensen over horloges. Tot in den liefdevolle treure.

Buiten dat om slaap ik met mijn horloge om dus dit klinkt ook onhandig.

Misschien kijkt de TS graag even naar zijn favoriete spulletjes voor het slapengaan? :wink:

De enige die ik klaar maakt ligt naast me in bed en dat is niet een horloge…

2 likes

En dan met de knopjes naar boven of naar onderen? :grin:

Belangrijk om je exemplaar in verschillende posities te leggen. Dan heb je zo min mogelijk afwijkingen.

1 like

Mijn ritme gaat als volgt: ik heb twee horloges voor de zondag. Een Certina Vintage (afkomstig uit de nalatenschap van mijn vader) en een Frederique Constant (gekregen op mijn zestigste van vrouw, kinderen en bonuskinderen). Al gelang mijn stemming kies ik voor de een of ander.
Als ik mijn zondagse horloge tevoorschijn haal, kies ik ook het horloge, dat ik in de week na de volgende zondag ga dragen. Daar heb ik dus een week voorpret van. Dan moet ik die wel dagelijks in beweging houden (als het een automaat is) of bijtijds opwinden. Doordeweeks heb ik dus een horloge om de pols én een horloge in het zicht. Kan ik ze vergelijken, oppoetsen, de gelijkloop in de gaten houden én mediteren welk horloge de komende zondag de grote eer krijgt uit zijn slaap gehaald te worden. O, wat een heerlijke hobby, die horloges. Ik ben er soms gewoon druk mee.

1 like

Ik praat altijd de avond er voor even in op het (automatische) horloge dat ie de volgende dag de hele dag aan het werk moet.

Werkt prima.

Ik heb maar 1 horloge, dus da’s een makkelijke keus !

O nee, toch niet…:shushing_face:
Meestal doe ik ‘s avonds het horloge om waarvan ik denk dat ik die de volgende dag ga dragen…
Maar die wissel ik dan weer om als ik ‘s ochtends wakker wordt…