Wie volgen we op Instagram m.b.t. horloges?

Dus.
Hoe meer je post hoe meer je in t zicht van nieuwe mensen komt???

Ik haal 2 posten per week gok ik.
Heb wel andere dingen te doen, zou er trouwens best wat meer energie in willen steken hoor.
Vind plaatjes maken en delen een leuke bezigheid
aantal volgers zijn van minder belang, uiteraard is wat groei en een leuk aantal volgers wel een fijne waardering .
Helaas leef ik tot aankomend voorjaar tussen de verhuisdozen en gaat de spare tijd vooral zitten in het regelen en coördineren van de nieuwbouw .
Dus insta staat een beetje “stil”

Wat k wel fijn vind het de trouwe volgers, de contacten die eruit ontstaan. Binnen de landsgrenzen en daarbuiten.
Is echt leuk!

1 like

Ik heb structureel sinds het begin iedere dag minimaal 1x gepost. Afgelopen weken door vakantie voor het eerst niet, en meteen stokt de groei van volgers. Ach ja…

2 likes

Klopt dat maakt het voor mij ook extra leuk. Mooie toevoeging op het forum.

1 like

The Algorithm :confounded: had ik ook last van toen ik in mei of zo en week een break in had gelast. Inmiddels gelukkig weer groei met 300+ per maand. Maar het is nog steeds niet wat het geweest is. Mijn record was 1200 in een maand. En haalde toen maanden lang 600-900 volgers per maand. Denk dat die tijden voorbij zijn.

1 like

Ja ik miste ja al! :sweat_smile:

Maar ik denk dat het volume inderdaad belangrijk is voor het algorithme. Ik post maar 2-3 per week en dan gaat het niet hard. Vind het prima zo trouwens. Ik haal er, net als @anon53002072EV, leuke 1op1-contacten uit in binnen- en buitenland. Dan is het aantal niet heel belangrijk,

3 likes

Tipje van de sluier: het Instagram algoritme werkt, net als bij Facebook en LinkedIn, met ranking. Punten krijg je voornamelijk door views, likes, en comments, waarbij de laatste veel meer opleveren. Nieuwe likes zijn meer punten waard dan dezelfde gebruikers die elke keer weer een like geven. Links van en naar andere content kunnen ook punten opleveren, maar dat ligt complex. Tags zelf leveren geen punten op, maar zorgen er wel voor dat je gemakkelijker gevonden wordt door zoekfuncties, met nieuwe views als gevolg. Veel low quality posts levert over het algemeen meer op dan weinig high quality posts.

3 likes

Kwalitatief goede foto’s kosten meer dan 2 minuten om te maken. Denk aan bedenken van compositie en kleuren palet, regelen van attributen, dan de foto shoot met belichting, DoF, kadering, enz., en dan nog de nabewerking. Wat jij doet is goed voor je Instagram ranking, want volume en bereik, maar het is ten opzichte van fotografie wat Buisman is ten opzichte van cappuccinoschuim.

1 like

Dat is het spijtige.
Vaak zie je veel posts van matige kwaliteit verschijnen. Heb dan toch liever minder posts en waar de originaliteit en kwaliteit hoger dan gemiddeld ligt.

Dan moet je niet op Instagram zijn, maar op fotografie communities als 500px en consorten.

Klopt, moest ik wakker liggen van de aantal volgers :blush:

Voor mij vind ik het voornamer dat de volgers effectief liken en van de foto’s genieten en appreciëren. Met met schare 1000 volgers kom ik bij sommige foto’s toch aan de +100 likes. Vind ik een mooie ratio. Vaak zie je accounts met vele duizenden volgers en de foto’s krijgen soms nog niet meer dan 100 likes. Dat zou ik erger vinden :grin:

1 like

Dat is ook het algoritme. Als je meer kwaliteit in je feed wil dan moet je ook actief kwaliteit gaan waarderen (comments, likes etc). Er zijn best veel mensen die erg goede foto’s maken op insta.

Dat is iig mijn ervaring.

1 like

Jouw foto’s zijn erg mooi dus blijf dat vooral doen :+1:t2:

1 like

Dank u :blush:

Probeer er toch wekelijks eentje online te zetten

1 like

Andrew / Watchlidsky
https://www.instagram.com/Watchlidsky/

1 like
1 like
2 likes

Mieske007
https://www.instagram.com/mieske007/

1 like

Volgens mij volg ik de meeste HF’ers inmiddels wel. Ik volg altijd terug :grin:.

https://www.instagram.com/crisis_time/

Klik :point_up_2:

1 like

Eh…
Kreeg een nieuwe volger, een man met een absolute passie voor zijn horloges…

8 likes

Die is niet goed :confounded::nauseated_face::face_vomiting:

1 like