Wie weet meer van Cecil(e)

Op Mp een schattig reisklokje of bureau klokje gekocht. Eigenlijk als een kado voor iemand anders maar bij aankomst bleek toch dat hij niet meer loopt. Heeft iemand van het merk Cecil of Cecile gehoord? Er staat 6 jewels op ik ben niet zo handig dat ik zelf de kast open durf te maken zoals de andere op ons forum.
Wie weet er iets meer van en wie kent iemand in de buurt van Zoetermeer die mijn uurwerkje weer kan maken want ik begin erg verliefd op mijn kleine klokje te worden

ik hoor het graag
Ben

3 likes

Je kan beginnen met de kaart van @Chlorophyl te raadplegen.

2 likes

hoi siedo,
wat een handig kaartje alvast bedankt voor de info.

1 like

Check even Mikrolisk voor info over het merk :+1:

1 like

Wat een schattig dingetje!

Mikrolisk kent Cecile als submerk van Parker Watch Co.:

Parker Watch Co. werd op 1 januari 1927 geregistreerd onder de naam Saul Parker in New York City (US Horological Trademarks Index).

Saul was de zoon van Louis Parker (Bercovici-Parkewitz) die partner was geweest in de Etna Watch Co. samen met zijn zwager, Harry Friedman.

Als je het horloge open krijgt kan je eens kijken of je op het gangwerk ergens ‘PXW’ ziet staan. Dat was de importcode die door Parker Watch Co. gebruikt werd.

3 likes

Beetje opletten met dat klokje. Het lijkt me relumed, maar er heeft zeker ooit radium opgezeten.

3 likes

hoi onrust,

ja ik vind het ook een een leuk klokje. Het ding is in ieder geval na 1927 gemaakt. ik wil hem laten maken want het klokje loopt niet dan laat ik er gelijk foto’s van nemen en laat ik je weten wat erin staat.

super bedankt voor de info

grtzz

ben

2 likes

hoi Ruud,

bedankt voor de tip ik maak mijn horloges zelden open om krassen te voorkomen hahaha. en ik wil kijken wat reparatie kost. het is wel een geinig ding.

thx

ben

Radium is ontzettend radioactief, en dat blijft het tenminste 1600 jaar.
Als je het veel binnenkrijgt ga je er vrij snel aan dood.

2 likes