Dit is nog peanuts⊠Heb een keer een âski horlogeâ gekocht bij de Aldi⊠327 functies, geheugens, hoogtemeter, windkracht, sneeuwhoogten, weet ik veel⊠Heb het ding na een dag vloeken weer te koop gezet. Was zo weg
Was net ook bezig met mijn klokjes. Vraag me af waarom je handmatig uitzetten van DST nog nodig is, automatisch schijnt niet te werken?
Heb er eentje handmatig teruggezet (DST uit) en de andere op auto, dus ga zien of ie na de volgende sync alsnog zijn gegevens netjes ophaalt.
Er staan hier 2 wekkers in huis met een automatisch tijdsignaal, dus die stonden keurig beide op tijd vanmorgen, toch wel fijn dat je daar niet aan hoeft te prutsen (en erger: je te verslapen)
Deze twee hebben het ook niet âgedaanâ vannacht.
Bij het naar overschakelen naar de zomertijd heeft het ook een dag (extra) geduurt. Misschien heeft het te maken met het tijdstip van ontvangen van het signaal, dat het horloge niet iets eerder is ingesteld om signalen te ontvangen. Stel om bijv. 2.00 sânachts en het signaal van tijd wordt om 3 uur gegeven dan zou het horloge een nacht later wel op tijd gaan. Dit is bij zomertijd ook gebeurt met bovenstaande klokjes. Ik wacht nog maar een nacht af. Ik heb ergens nog wel een ander horloge liggen :D:D
Trouwens, mijn nieuwe mega futura is wel keurig overgeschakeld.
Mijn Casio GW3000M stond vanmorgen ook niet op wintertijd.
Hij lag in de kast dus heeft het signaal(tussen 00:00 en 05:00) gemist.
Handmatig het signaal geactiveerd en corrigeerde na 1 minuut zoeken de tijd.
Er staan hier 2 wekkers in huis met een
automatisch tijdsignaal, dus die stonden keurig
beide op tijd vanmorgen, toch wel fijn dat je daar
niet aan hoeft te prutsen (en erger: je te
verslapen)
Het kan ook tegen je werken. Heb een RC wekker gehad waarop je niet handmatig de tijd kan verstellen. En sommige dagen heeft ie niet kunnen synchen⊠kom je dus toch te laat. :X Wekker was daarna met âvervroegd pensioenâ.
Blij dat op mân smartphone de zomer- en wintertijden softwarematig omgezet wordt. Dus niet afhankelijk of ie net die dag wel een juiste signaal binnen krijgt. Synchroniseren gebeurt via mobiel internet of wifi op momenten dat 't beschikbaar is.
Ik zeg niet gelijk doen. Het klopt dat je bijna wereldwijde synch hebt, maar mijn satwatch redt 't alleen buitenshuis met goed weer.
Kijk maar of je TomTom binnenshuis (makkelijk) verbinding krijgt. Dat gaat ook niet echt lekker.
Dus tenzij je op die zondagen om 03:00/AM/in de vroege vroege ochtend ergens buiten staat, zonder hoge gebouwen of bewolkte hemel⊠zou ik nog even wachten met de inkoopactie
Pfff⊠en ik dacht dat ik op een kernbom of onder een zendmast sliep⊠ben dus niet de enige met RC storing. Gedeelde smart isâŠ
Bij het naar overschakelen naar de zomertijd heeft
het ook een dag (extra) geduurt. Misschien heeft
het te maken met het tijdstip van ontvangen van
het signaal, dat het horloge niet iets eerder is
ingesteld om signalen te ontvangen. Stel om bijv.
2.00 sânachts en het signaal van tijd wordt om 3
uur gegeven dan zou het horloge een nacht later
wel op tijd gaan. Dit is bij zomertijd ook gebeurt
met bovenstaande klokjes. Ik wacht nog maar een
nacht af. Ik heb ergens nog wel een ander horloge
liggen :D:D
Van die Junghans weet ik 't niet. Maar de Casio zou het vanaf middernacht elk uur tot dacht iets van 4 uur moeten synchen.
Blijkt dat ik mijn GW-M5600 toch verkeerd had ingesteld. DST stond op âONâ maar had op âATâ moeten staan (automatisch). Toen ik dit had aangepast ging ie direct een uur terug. Oftewel: 1 Casio vs 0 Gebruiker Ik vond het ook al zo vreemdâŠ
hier kun je je manual downloaden als het boekje niet duidelijk is âŠ
je hebt module 3063
je drukt op A (adjust)
en de landcode gaat knipperen (bij staat hij op BER)
je drukt op c (mode)
dan verschijnt in dat zelfde vakje (AT) = dst automatic
dan weer c
24H of 12h (ik heb 24H)
weer c
voor de seconde (dit hoeft niet aangepast te worden)
weer c
uren (als hij niet goed staat zou ik hem aanpassen maar normaal hoeft dit niet)
weer c
de minuten
weer c
het jaar , moet op 2011 staan
weer c
maand
weer c
dag
weer c
on of off is powersave âŠbij mij staat hij ON (rechts boven en linksboven staat dan in het klein ps)
dit zijn de instellingen zoals ik ze heb staan en het ston bij mij automatisch goed.
maar links boven ps staat ook RCVD ! dat wil zeggen dat hij contact heeft gemaakt en zich zelf goed heeft gezet, het kan zijn als geen contact kan maken door storingen van buiten af dat RCVD er niet staat dan kun je hem of handmatig aanzetten of een keer een nacht voor het raam leggen (zie manual)